Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌های ویروسی در همدان

افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌های ویروسی در همدان

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در هنگام ابتلا به علائم بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌های ویروسی از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها پرهیز شود.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر یعقوب اندامی با اشاره به موارد افزایش ابتلا به آنفلوآنزا اظهار کرد: همه ساله از اواخر زمستان و اوایل بهار شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هستیم که امسال هم مطابق سنوات قبل، از اواخر بهمن و اوایل اسفندماه شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به آنفلوآنزا و نیز افزایش نسبی تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید و سایر موارد سرماخوردگی‌های ویروسی هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و نیز پیش رو بودن ایام نوروز و افزایش موارد دورهمی و میهمانی و تجمعات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی به ویژه آنفلوآنزا، کووید و سرماخوردگی رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

اندامی با بیان اینکه در بین پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و فضاهای تجمعی و مکان‌هایی که تهویه نامناسب دارند نقش مؤثری در پیشگیری از علائم بیماری دارد، خاطرنشان کرد: همچنین شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون قبل از خوردن و آشامیدن به ویژه در بچه‌ها در هنگام حضور در مدرسه و مهدکودک و زمانی‌که می‌خواهند از تغذیه خود استفاده کنند و نیز هنگام بازگشت از مدرسه، مهدکودک و محل کار رعایت شود.

اندامی همچنین با تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در مکان‌های سربسته و جاهایی که تهویه مناسب ندارد و نیز  نزدیک نشدن به افراد علامت‌دار و مشکوک به این بیماری را از دیگر راهکارهای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا دانست و یادآور شد: عدم حضور در اجتماعات، دورهمی‌ها و میهمانی‌هایی که حضور ما در آن زیاد ضرورت ندارد، تاکید می شود.

وی با تأکید بر عدم مصافحه، روبوسی و در آغوش کشیدن برای جلوگیری و پیشگیری از موارد ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌های ویروسی اظهار کرد: در صورتی که دارای علائم بیماری هستیم از حضور در مدرسه و مهدکودک و یا محل کار خودداری کنیم و حداقل سه تا پنج روز در منزل بمانیم و استراحت داشته باشیم تا بهبودی لازم حاصل شده و علاوه بر آن از بیمار کردن افراد دیگر نیز جلوگیری شود.

اندامی همچنین با اشاره به عدم مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها هنگام ابتلا به علائم بیماری، گفت: در صورت علامت‌دار شدن در نخستین فرصت به پزشک مراجعه کرده و با تجویز پزشک و صلاحدید پزشک دارو استفاده کنیم و از این طریق از بیماری پیشگیری داشته باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن