Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های همدان شبکه تلفن همراه ندارد

۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های همدان شبکه تلفن همراه ندارد

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب کشور گفت: از ۲۰۰۰ کیلومتر مسیر جاده‌ای استان، ۱۰۰ کیلومتر نقص پوشش شبکه تلفن همراه دارد که این عدد در بخش پهن‌باند اینترنت ثابت ۴۰۰ کیلومتر است.

به گزارش "همدان نیوز"، ماهیار عطار سه‌شنبه با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰۰ کیلومتر آزمایش شبکه تلفن همراه در سطح جاده‌های استان انجام شده است، اظهار کرد: مدام در حال پیگیری کمی و کیفی پوشش جاده‌ای هستیم به طوریکه استان همدان جزو پنج استان اول در پوشش شهری و جاده‌ای است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در استان، تصریح کرد: همه آزمون‌ها برای آزمایش زیرساخت‌های برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند انجام شده و همدان در حوزه پایداری شبکه ارتباطی انتخابات جزو برترین استان‌های کشور است.

وی تأکید کرد: بیش از ۲۰۰ دفتر پیشخوان دولت در سطح استان همدان فعال است و نظارت بر آنها به صورت هفتگی و ماهانه در شهرها و روستاها انجام می شود.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب کشور ادامه داد: پایش طیف الکترومغناطیسی در حال انجام است و تشعشعات زیان‌آور به صورت مداوم انجام و گزارش آن برای سازمان انرژی اتمی ارسال و با موارد خاص به طور قانونی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۶۲ درصد خانوارهای شهر همدان به شبکه فیبر نوری دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: این شبکه یکی از به‌روزترین فناوری‌های اینترنت ثابت پهن‌باند در دنیا محسوب می‌شود که دولت سیزدهم در حال اجرای آن است.

عطار افزود: در این شبکه می‌توانیم با سرعت ۵۰۰ مگابیت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشیم که در رشد اقتصاد دیجیتال استان اثرگذار است همچنین در ۱۱ ماهه امسال حدود ۲۰۰۰ شکایت را در سامانه ۱۹۵ پیگیری کردیم.

وی در پایان درباره حذف بسته‌های اینترنت، با تأکید بر اینکه هیچ اپراتور هیچ بسته‌ای را نباید حذف کند، اظهار کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن‌های ۱۹۵ و ۳۸۴۱۴۲۱۱ بسته‌های حدف شده را پیگیری کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن