Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فعال‌سازی کامل دوربین‌های محدوده ترافیک همدان

فعال‌سازی کامل دوربین‌های محدوده ترافیک همدان

دوربین‌های پلاک خوان محدوده ترافیک شهر همدان از سوی شهرداری در رینگ اول و دوم محدوده های مرکزی به طور کامل فعال شده است و رانندگان در صورت ورود به این طرح در ساعات مشخص شده به صورت ثبت تخلف آنلاین جریمه می‌شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با نصب ۶ دوربین پلاک‌خوان در محدوده طرح، تخلف رانندگان را ثبت می‌کند.

همچنین طرح زوج و فرد تردد خودروها را در بلوارهای علویان، هگمتانه، خواجه‌رشید، کاشانی، مفتح و محورهای (میدان دانشگاه- خیابان میرزاده عشقی- میدان شریعتی) ؛ (میدان دانشگاه- خیابان طالقانی- فلکه فردوسی- چهارراه تختی) ؛ (میدان دانشگاه- خیابان بوعلی- آرامگاه بوعلی) ، (آرامگاه بوعلی-بلوار مدنی- چهارراه تختی) و (آرامگاه بوعلی- بلوار خواجه‌رشید- چهارراه خواجه‌رشید) ثبت می کند.

شهرداری همدان به منظور نظارت هوشمند بر خودروهای ورودی و خروجی به محدوده طرح، ۶ دوربین پلاک‌خوان در خیابان‌های شریعتی، بوعلی، بین‌النهرین، بلوار آیت‌الله مدنی، بلوار آیت‌الله کاشانی و بلوار خواجه‌رشید آغاز شده است.

در این مسیرها، مجوز تردد برای شماره پلاک‌های زوج در روزهای زوج و شماره پلاک‌های فرد در روزهای فرد خواهد بود.

ورود خودروها به محدوده طرح زوج و فرد از ساعت ۱۶ الی ۲۱ ممنوع بوده و به جز افرادی که شرایط دریافت مجوز طرح زوج و فرد را دارند (ساکنین در محدوده طرح و داری مجوز) ، تردد در ساعات اعلام شده ممنوع و در صورت تردد خودروها جریمه خواهند شد.

همچنین براساس مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان، هم اکنون امکان صدور مجوز طرح زوج و فرد برای هیچ یک از شهروندان وجود ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در اجرای این طرح به شهروندان گفت: سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان در راستای مدیریت و بهبود عملکرد حمل‌ونقل، روان‌سازی، کاهش ترافیک و ایمن‌سازی معابر، بر اساس اسناد بالادستی از جمله طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک و سیاست‌ها و خط مشی‌های شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا) ، نسبت به برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت ترافیکی در سطح شهر اقدام می‌کند.

علی رضایی با اشاره به اجرای طرح ترافیک در رینگ مرکزی شهر از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱، اضافه کرد: با توجه به ساختار تک‌هسته‌ای و انطباق ناحیه مرکزی تجاری با بافت تاریخی در مرکز شهر همدان و تراکم ترافیک در این محدوده، اجرای طرح ترافیک در معابر منتهی به میدان امام (ره) توانسته حجم عمده‌ای از بار و فشار ترافیکی در رینگ مرکزی را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد در رینگ دوم شهر همدان با نصب ۶ دوربین پلاک‌خوان آغاز شده که اقدامی جهت اجرا و کنترل مکانیزه این طرح است.

رضایی ادامه داد: به منظور مدیریت حمل و نقل و ترافیک سطح شهر، طرح زوج و فرد از اواخر سال گذشته اجرایی شد و با توجه به اینکه توانست تاثیر چشمگیری در کنترل و کاهش ترافیک داشته باشد، طبق مصوبه شورای همتا در سال جاری نیز ادامه یافت.

این عضو شورای شهر همدان در خصوص ساعات ممنوعیت و نحوه ورود به محدوده طرح، خاطرنشان کرد: تردد در معابر اعلام شده در روزهای زوج و فرد محدود بوده و طبق فرایندهای تعریف شده در این سامانه، مجوز تردد برای شماره پلاک‌های زوج در روزهای زوج و شماره پلاک‌های فرد در روزهای فرد خواهد بود که ورود خودروها به محدوده طرح زوج و فرد از ساعت ۱۶ الی ۲۱ ممنوع بوده و به جز افرادی که شرایط دریافت مجوز طرح زوج و فرد را دارند (ساکنین در محدوده طرح تردد در ساعات اعلام شده ممنوع است و در صورت تردد خودروها جریمه خواهند شد.

سخنگوی شورای شهر همدان، نصب ۱۲ دوربین‌ ثبت تخلف سرعت در میادین و تقاطع‌های اصلی شهر را اقدام مهم جهت کنترل سرعت غیرمجاز و تخلفات ناشی از این امر دانست و افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک در میادین و تقاطع‌های اصلی و افزایش شمار خودروها، نیروی انسانی قادر نیست تمام مباحث ترافیکی و تخلفات را ثبت و ضبط کند و لازم است در نقاط پر ازدحام شهر از تکنولوژی دوربین‌های هوشمند نظارتی برای ثبت تخلفات سرعت و اعمال قانون بدون نیاز به حضور فیزیکی ماموران فعال استفاده شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۲ دوربین ثبت تخلف سرعت در سطح شهر همدان در بلوارهای ولایت، مطهری، فاطمیه، شهید احمدی‌روشن، ارتش، ارم (۲ عدد) ، آیت الله نجفی، سردار همدانی و بلوار فرودگاه (۲ عدد) فعال هستند که تخلفات را ثبت و ضبط می‌کنند.

وی هدف از نصب این دوربین‌ها را اعمال قانون و جریمه رانندگان پرخطری‌ است که تخلف سرعت غیرمجاز عنوان کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن