Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی تأثیر مثبت طرح ترافیک بر کیفیت هوای همدان

تأثیر مثبت طرح ترافیک بر کیفیت هوای همدان

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان‌ با بیان اینکه در همدان ترافیک و وارونگی هوا منبع اصلی آلودگی هوا در فصل سرد سال هستند، گفت: طرح زوج و فرد گام مهمی برای جلوگیری از آلودگی هوا است و طبق آمار از آذرماه امسال فقط دو روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم.

به گزارش "همدان نیوز"، سید عادل عربی با بیان اینکه شعار امسال هفته‌ طبیعت، هوای پاک، مسئول پاسخگو و شهروند مسئول انتخاب شد، گفت: در این شعار به دو عنصر مهم یعنی مسئولین پاسخگو و شهروندان مسئول اشاره شده که هوای پاک نیازمند این دو عنصر است.

وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها و موجودات بدون هوا نمی‌تواند حیات داشته باشند، افزود: نبود هوای پاک منشأ بسیاری از بیماری‌ها، مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان‌ خاطرنشان کرد: در کشورمان به استناد اصل ۵۰ قانون اساسی اشاره شده است که حفاظت از محیط زیست وظیفه همه مردم است و در کنار آن نیز هوای پاک یک قانون می‌باشد که سازمان محیط زیست ناظر بر اجرای این قانون است.

عربی با بیان اینکه اصل و پایه هوای پاک در کشور از منظر قانون علاوه بر مسئولیت‌های شهروندی نیازمند مشارکت مردم و مسئولین است، گفت: در این قانون در خصوص آلودگی صوتی، تشعشعات امواج و نحوه برخورد با افزایش آلاینده‌ها و سوخت بی‌کیفیت موضوعاتی مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن محیط زیست پاک و هوای سالم نیازمند مشارکت گسترده بین مردم و مسئولین هستیم، افزود: در همدان ۴۹ هزار هکتار کانون غبار داریم که باید در یک دوره ۱۰ ساله ک دوسال از آن آغاز شده است و کانون را تثبیت کنیم تا در آینده دچار‌ معضل گرد و غبار با منشأ داخلی نشویم.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان‌ مهمترین عوامل آلودگی هوا در شهر همدان و در فصل زمستان را وارونگی هوا و دود ناشی از خودروها عنوان کرد و گفت: در همدان منابع متحرک که همان خودروها محسوب می‌شوند منبع اصلی آلودگی هستند .

عربی ادامه داد: خوشبختانه در محدوده شهرها و روستاها منابع ثابت آلودگی همچون کارخانه‌ها وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح زوج و فرد در همدان تاثیر زیادی در. کاهش آلودگی هوا داشته است، تصریح کرد: طبق آمار امسال که طرح ترافیک اجرا شد و از آذرماه فقط دو روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم و این درحالی است که سال گذشته هفت روز شاهد آلودگی هوا بودیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان‌ در پایان با بیان اینکه همه اقدامات ما برای ایجاد هوای پاک مبتنی بر قانون است، افزود: در مجموع طرح زوج و فرد گام مهمی برای جلوگیری از آلودگی هوا است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن