Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی باد ۶۰ کیلومتری در همدان/بارش ۴۳ میلی‌متری در تاریک‌دره

باد ۶۰ کیلومتری در همدان/بارش ۴۳ میلی‌متری در تاریک‌دره

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اعلام هشدار نارنجی گفت: با گذر موجی از منطقه و استان طی ساعاتی از امروز تا فردا ورزش باد شدید در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش خفیف برف و باران در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، روح‌الله زاهدی اظهار کرد: طی دو روز گذشته شاهد بارش‌هایی به شکل برف و باران در نقاط مختلف استان بودیم به طوریکه در نیمه جنوبی استان بارش‌های خوبی داشتیم. در شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان بیش از ۲۰ میلی‌متر در محیط‌های شهری بارش ثبت شده و ارتفاع برف در برخی از این نقاط به بیش از ۲۰ سانتی‌متر رسید البته در برخی ایستگاه های باران‌سنجی مثل تاریک‌دره نهاوند میزان بارش به ۴۳ میلی‌متر طی دو روز گذشته رسیده بود.

وی افزود: از امروز علاوه بر اینکه بارش‌های خفیفی را می‌توانیم در برخی از نقاط استان به‌ویژه در گردنه‌ها شاهد باشیم، پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود و به نظر می‌رسد سرعت وزش باد حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد.

زاهدی ادامه داد: از اواخر وقت فردا رفته رفته از سرعت باد کاسته می‌شود و از دوشنبه می‌توانیم بگوییم هوا نسبتاً آرام خواهد شد علاوه بر آن با توجه به وزش باد، دمای صبحگاهی افزایش نسبی داشته است که انتظار داریم از دوشنبه به بعد یک‌بار دیگر دمای صبحگاهی منفی شود و به حدود ۴ تا ۵ درجه سیلسیوس زیر صفر برسد.

وی با اشاره به اینکه کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان ۴ و ۸ درجه سلسیوس بوده است، خاطرنشان کرد: گل تپه با منفی یک درجه سلسیوس سردترین و اسدآباد با ۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شده است.

زاهدی با بیان اینکه در شهر همدان هم طی دو روز گذشته شاهد بارش حدود ۱۰ میلی‌متر بودیم، مطرح کرد: سرعت باد تا این لحظه حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت در سطح استان و در شهر همدان هم ۶۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی منطقه اثر را همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، درگزین(کرفس)، رزن، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ(گل‌تپه)، قهاوند، فامنین و همه مناطق استان دانست و اظهار کرد: احتمال خسارت به ساره‌های غیرمستحکم، شکستن درخت‌های فرسوده و سقوط تابلوهای تبلیغاتی از مخاطرات وزش باد شدید محسوب می‌شود.

زاهدی در پایان گفت: طی امروز و فردا اجتناب از حضور غیرضروری در فضای باز به ویژه برای افراد سالمند و بیمارسان تنفسی و قلبی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی در مزارع عایق‌بندی و محاظت از کندوها توصیه می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن