Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی ۵۲ هزار دانش‌آموز همدانی از طرح مکمل‌یاری برخوردار شدند

۵۲ هزار دانش‌آموز همدانی از طرح مکمل‌یاری برخوردار شدند

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: دانش‌آموزان همدانی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم، مشمول طرح مکمل یاری ویتامین D3 و آهن قرار گرفتند.

به گزارش "همدان نیوز"، پروانه ابراهیمی با بیان اینکه ۵۲ هزار دانش‌آموز همدانی از طرح مکمل یاری برخوردار شدند اظهار کرد: همزمان با کل کشور، طرح مکمل یاری ویتامین D3 و آهن در مدارس همدان از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا خرداد سال بعد استمرار دارد.

وی بیان کرد: این طرح به منظور تامین دو ماده مغذی مورد نیاز بدن دانش‌آموزان در ۲۴۸ مدرسه دوره متوسطه زیر پوشش نواحی یک و دو همدان و قهاوند اجرا می‌شود.

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت همدان خاطرنشان کرد: قرص آهن در مدارس دخترانه با دستور مصرف هفته‌ای یک عدد به مدت چهار ماه و ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی در مدارس دخترانه و پسرانه برای مصرف ماهی یک عدد توزیع شده است.

وی در خصوص اهمیت اجرای این طرح، به نقش آهن و ویتامین D در حفظ سلامتی افراد اشاره کرد و گفت: این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر از روده کمک کرده و موجب به کارگیری این مواد معدنی در ساختمان استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

وی بهترین منبع ویتامین D را نور مستقیم آفتاب برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شیوع بالای کمبود این ویتامین مصرف مکمل آن در برخی گروه‌های سنی از جمله نوجوانان ضرورت دارد‌.

ابراهیمی یادآور شد: آهن نیز یک ریزمغذی ضروری برای ساخت گلبول‌های قرمز خون است که در صورت کمبود ذخائر بدن، کم‌خونی فقر آهن بروز می‌کند./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن