Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی رگبار و رعد و برق در همدان از دوشنبه

رگبار و رعد و برق در همدان از دوشنبه

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره‌کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه طی روزهای آینده تداوم هوای سرد را در استان خواهیم داشت، پیش‌بینی کرد: طی امروز و فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد خواهیم داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی از روز دوشنبه، اظهار کرد: با گذر موجی از منطقه و استان طی ساعاتی از روز دوشنبه وزش باد شدید و خیلی شدید و در برخی از نقاط استان رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و احتمال خسارت به سازه‌های غیرمستحکم و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی اعلام کرد: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مواردی چون کنترل ایمنی‌های مربوط به مقاومت تأسیسات و خطوط انتقال نیرو، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، فرسوده و درختان کهنسال و تابلوهای تبلیغاتی داربست، احتیاط به هنگام بالا رفتن از درختان گردو توسط کارگران فصلی در زمان وزش باد برای برداشت، تهیه سوخت، ترمیم و تعویض پوشش و بررسی استحکام گلخانه‌ها و جابه‌جایی و تنظیم دریچه کندوهای زنبورعسل با توجه به وزش باد انجام پذیرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از روز سه‌شنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از نظر دمایی نیز طی روزهای آینده و هفته جاری تداوم هوای سرد را در استان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان ۴ و ۲۶ درجه سلسیوس گزارش شده است. در این مدت بهار و قهاوند با ۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و نهاوند و اسدآباد با ۲۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند.

زاهدی در پایان یادآور شد: طی روز گذشته شاهد وزش باد شدید در برخی نقاط استان بودیم به طوریکه در بهار و گل‌تپه سرعت وزش باد به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن