Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی ماندگاری هوای گرم روزانه تا اواخر هفته در همدان

ماندگاری هوای گرم روزانه تا اواخر هفته در همدان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد: هوای نسبتاً گرم روزانه تا اواخر هفته در استان همدان ماندگار خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب پیرامون وضعیت جوی استان اظهار کرد: طی پنج روز آینده آسمان استان عمدتاً صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در ساعات بعدازظهر امروز و فردا افزایش ابر و وزش موقت باد را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از نظر تغییرات دمایی، طی امروز و فردا یک تا دو درجه سلسیوس افزایش دما در استان داریم، خاطرنشان کرد: هوای نسبتاً گرم روزانه تا اواخر هفته در استان ماندگار خواهد بود.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه روز گذشته گرم‌ترین دما از ایستگاه‌های هواشناسی اسدآباد، نهاوند و فامنین با ۳۶ درجه سلسیوس گزارش شده است، افزود: صبح امروز خنک‌ترین دما از ایستگاه هواشناسی بهار با ۱۳ درجه سلسیوس گزارش شد.

وی با تأکید بر اینکه دمای هوای همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۳۵ و ۱۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، یادآور شد: امروز دمای هوای همدان درگرم‌ترین ساعات به ۳۶ درجه سلسیوس خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان توصیه‌هایی چون تعلیف دستی دام سبک در مراتع به علت فقر پوشش گیاهی، آماده‌سازی اراضی و برنامه‌ریزی سطح زیرکشت با توجه به پیش‌بینی وضعیت نرمال بارندگی در فصل پاییز، خرید بذر گواهی‌شده، آماده‌سازی اراضی، کشت کلزا و انجام آبیاری بلافاصله بعداز کاشت تا پایان ماه شهریور، آبیاری مزارع ذرت، سیب‌زمینی و چغندرقند در ساعات خنک روز، به‌کارگیری تله‌های فرمونی در باغات گردو به منظور کنترل پروانه‌فری(کرم خراط) و حذف پاجوش و انجام به موقع آبیاری در باغات جوان به منظور کاهش اثرات تنش کم‌آبی را برای کشاورزان داشت.

وی گریزی هم به وضعیت جوی منطقه کوهستانی گنجنامه زد و بیان کرد: با توجه به آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان منطقه کوهستانی الوند طی پنج روز آینده عمدتاً صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر را خواهیم داشت، طی ساعاتی از بعدازظهر دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد نسبتاً شدید را در منطقه خواهیم داشت که به طوریکه سرعت وزش باد تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن