Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی کاهش دمای هوای همدان به 15 درجه زیر صفر/توصیه سازمان هواشناسی به زائرین اربعین

کاهش دمای هوای همدان به 15 درجه زیر صفر/توصیه سازمان هواشناسی به زائرین اربعین

مسئول پیش مرکز هواشناسی استان همدان گفت: احتمال کاهش دمای هوا در همدان به 15 درجه زیر صفر تا پایان هفته وجود دارد.

نادر پیرتاج همدانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه آسمان همدان قسمتی ابری است، اظهار داشت: آسمان گاهی با افزایش ابر و وزش باد روبه رو است.

وی ادامه داد: تا پایان هفته جاری احتمال بارش خفیف برف در برخی نقاس استان وجود دارد و علاوه بر این روند کاهش دمای هوا به طور محسوس تا اواخر هفته ادامه خواهد یافت.

پیرتاج همدانی همچنین خاطرنشان کرد: پیش بینی سازمان هواشناسی این است که حداقل دمای هوا در استان همدان به 15 درجه زیر صفر برسد.

وی با بیان اینکه بخش گل تپه شهرستان کبودرآهنگ با دمای هوای 10 درجه زیر صفر سردترین نقطه استان در شب گذشته بوده است، یادآور شد: شهرستان نهاوند نیز با دمای هوای هشت درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بوده است.

مسئول مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان تأکید کرد: احتمال اینکه در روزهای آینده حداکثر دمای روزانه نیز به زیر صفر درجه برسد، وجود دارد و در مجموع می توان گفت هوا در روزهای پیش رو، بسیار سردتر از این خواهد شد.

وی افزود: حداقل دمای هوای همدان در شب گذشته چهار درجه زیر صفر و حداکثر پنج درجه بالای صفر بوده است.

پیرتاج همدانی با بیان اینکه هوا در جاده های استان سرد است، اظهار داشت: پدیده مه آلودگی و لغزندگی در جاده ها تا اواخر هفته جاری پیش بینی می شود.

وی از زائران اربعین که در حال بازگشت به کشور هستند، خواست که لباس گرم بپوشند و در این خصوص گفت: زائرین به محض ورود به مرزهای کشور با هوایی سرد مواجه خواهند شد و باید از لباس گرم استفاده کنند.

پیرتاج همدانی همچنین تصریح کرد: کشاورزان استان همدان در روزهای پیش رو، تمهیدات لازم را در خصوص نگهداری تجهیزات و محصولات کشاورزی خود در برابر سرما را بیاندیشند.

وی افزود: به عشایر نیز توصیه می شود که برنامه ریزی لازم را برای سرمای پیش رو داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن