Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تبلیغات ماهواره‌ای برای همه تولیدات داخلی ممنوع است نه فقط آثار سینمایی

آزادی‌خواه:
تبلیغات ماهواره‌ای برای همه تولیدات داخلی ممنوع است نه فقط آثار سینمایی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است اجرای قانون ممنوعیت تبلیغات در ماهواره در مواجهه با محصولات فرهنگی و عدم اجرای آن در قبال دیگر تولیدات، تشتت فکری و فرهنگی در جامعه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه با اشاره به اینکه بر اساس قانون تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع است، گفت چندی پیش تیزر تبلیغاتی تعدادی از فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد که بر  اساس قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره، از اکران آنها جلوگیری صورت گرفت تا مشکل بوجود آمده در این زمینه رفع شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر تبلیغ محصولات فرهنگی مانند فیلم‌های سینمایی، بسیاری از محصولات دیگر در این شبکه‌ها تبلیغ می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قانون تبلیغات را ممنوع کرده، باید به صورت کامل اجرایی شود لذا مردم نیز دچار ابهام شده اند که چرا در شبکه‌های ماهواره ای برای این دست تولیدات تبلیغات صورت می‌گیرد و برخوردی با آنها نمی‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه اجرای قانون در مواجهه با محصولات فرهنگی و عدم اجرای آن در سایر عرصه‌ها، تشتت فکری و فرهنگی را به همراه خواهد داشت، ادامه داد: اجرای این چنینی قانون، به نوعی اهانت به قانون تلقی می‌شود.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه از متولیان این حوزه درخواست می‌شود قانون را به طور کامل اجرایی کنند، افزود: قاعدتا بسترسازی اجرای صحیح این قانون بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است لذا مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

لزوم همکاری شهرداری و صداوسیما برای بسترسازی به‌منظور تبلیغات فیلم های سینمایی

این نماینده مردم در مجلس دهم  با بیان اینکه باید بستر تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی را در کشور ایجاد کرد، تصریح کرد: باید از فرصت موجود در رسانه ملی به خوبی برای اطلاع رسانی محصولات مختلف فرهنگی و غیره استفاده کرد؛ در این میان بیلبوردهای تبلیغاتی فراوانی در سطح شهرها نیز وجود دارد که می توان از آنها بهره برد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت بالای تبلیغات در صدا و سیما یکی از دلایل عدم استقبال برای تبلیغات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با ارزان کردن هزینه تبلیغات و توسعه فضای تبلیغاتی در کشور نسبت به رفع موانع در این عرصه اقدام شود.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن