Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تکرار قصور نیروی انسانی در حوادث پذیرفتنی نیست/وزیر راه در راه مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس:
تکرار قصور نیروی انسانی در حوادث پذیرفتنی نیست/وزیر راه در راه مجلس

نماینده مردم اسدآباد و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قصور نیروی انسانی در برخورد دو قطار مسافربری در سمنان پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، اکبر رنجبرزاده در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حادثه تلخ و مرگبار برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، اظهار داشت: متأسفانه قصورات نیروی انسانی، کارشناسان و غفلت آنها اتفاقاتی را رقم می‌زند که جبران ناپذیر است.

وی با تأکید بر اینکه باید با عوامل مقصر حادثه به طور جدی برخورد شود، خاطرنشان کرد: مجلس این مسئله را پیگیری می‌کند و از وزیر راه و شهرسازی پاسخ قانع کننده می خواهد.

رنجبرزاده با بیان اینکه نمی توان تکرار این حوادث را پذیرفت، یادآور شد: در مواردی که حوادث به نقص فنی برمی گردد، نمی‌توان مباحث چندانی را مطرح کرد اما جایی که نیروی انسانی عامل حادثه باشد، ناشی از عدم کنترل و سلسله مراتب نظاراتی وزارت خانه مربوطه است .

وی تأکید کرد: مجلس درخواست جدی خواهد کرد و وزیر به مجلس دعوت می شود تا پاسخ مناسب را به مجلس بدهد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد ناامنی در پی وقوع حوادث در سفرهای زمینی، هوایی و ریلی، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد چنین حوادثی روی دهد نمی توان ادعا کرد که شرایط امنی در مسافرت های هوایی، زمینی و ریلی فراهم شده است.

رنجبر زاده همچنین تصریح کرد: در تمام این عرصه ها باید نیروی انسانی و کارشناسان مراقبت شده عمل کنند و تست شخصیتی، روانی و موقعیتی از آنها به عمل آیاد؛ افرادی که شرایط لازم را ندارند نباید در امور حساس به کار گرفته شوند.

وی افزود: در محلی که کنترل حرکت قطار و مراقبت اوضاع انجام می شود، نباید جابجایی نیرو بدون مراقبت انجام گیرد و در این حادثه نمی توان جابجایی و قصور نیروی انسانی را پذیرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید می رود شرایط به گونه ای رقم بخورد که امنیت ایجاد کند، گفت: آنچه که مجلس دنبال خواهد کرد دعوت از وزیر و دریافت پاسخ قانع کننده است و امید می رود بتوان با یک برخورد مناسب و شایسته از دولت و مجلس، چنین حوادث تلخی که عامل انسانی دارد، در جامعه تکرار نشود.

وی در ادامه یادآور شد: سه نفر از مقصران حادثه بازداشت شدند و این موارد ناشی از عدم توجه کافی در مراکز حساس است و در چنین مواردی که جان افراد در اختیار کنترل کنندگان قرار دارد، کوچکترین غفلت به مرگ منجر می شود.

رنجبر زاده در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی در رابطه با این حادثه، خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع استیضاح باید همه نمایندگان اعمال نظر کنند و به جمع بندی کمیسیون عمران و هیئت رئیسه مجلس برمی گردد اما دعوت از وزیر برای ارائه گزارش و پرسش از او حتمی است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود احتمال ابتلای مسافران در اعزام های میلیونی به بیماری های واگیر، خاطرنشان کرد: در اعزام های میلیونی امکان ابتلا به بیماری های ویروسی وجود دارد و برای جلوگیری از آن، تدابیر فیزیکی مورد نیاز است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص ابتلای جمع قابل توجهی از زائران اربعین به آنفولانزا، اظهار داشت: در این موارد تزریق واکسن چندان نمی تواند مفید باشد و تدابیر ویزارت بهداشت در چنین مواقعی، فیزیکی، مراقبتی و پوششی است.

وی افزود: در چنین مواردی تجهیزات باید در اختیار قرار بگیرد و تنها وزارت بهداشت متولی نیست و تمام دست اندرکاران باید در این زمینه اقدام می کردند.

رنجبر زاده تأکید کرد: در صورت کوتاهی می توان وزارت بهداشت را مقصر دانست اما برودت هوا و نبود تجهیزات می تواند اثرگذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه های بهداشتی و آموزش از وظایف وزارت بهداشت بود و باید این اقدام انجام می شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن