Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس سرمایه‌های استان را با تنگ نظری از دست ندهیم

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان:
سرمایه‌های استان را با تنگ نظری از دست ندهیم

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: اگر به دنبال توسعه استان هستیم نباید سرمایه های بزرگ با تنگ نظری و خودزنی از دست  بدهیم اما اگر به دنبال توسعه خود و کوته بینی هستیم، به سرمایه ها آسیب بزنیم.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در سال 58 با دوراندیشی نهاد و نهال بسیج را پایه گذاری کردند و سمت و سوی امنیت کشور را به سمتی بردند که بسیج عینیت یافت و کشورهای منطقه که درگیر جنگ هستند توانستند از این فرهنگ متعالی استفاده کرده و امنیت خود را به سمت مردم رهسپار کنند.

وی ادامه داد: مرضیه حدیدچی یکی از بانوان انقلابی است که در تاریخ چنین نمونه هایی کمتر دیده شده است.

الهی تبار با بیان اینکه این بانوی انقلابی دوری از وطن و خانواده را تحمل کرد، خاطرنشان کرد: مرضیه حدیدچی پس از انقلاب نیز در جنگ حضور یافت و با ضد انقلاب جنگید اما هیچگاه خود را طلبکار ندانست.

وی تأکید کرد: در مراسم بزرگداشت این بانوی انقلابی که روز پنج شنبه برگزار می شود، باید حضور پرشور داشته باشیم چراکه ما بدهکار این شخصیت هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه روابط عمومی باید حوزه عملکردی خود را فراتر از مدیران دستگاه ها ببینند، یادآور شد: مدیران روابط عمومی باید خود را متعهد و بازتاب کارآمدی ها و ارزش ها بدانند.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان وتشکیلات برای ما مهم است و باید بدانیم که چگونه ارتباطی مؤثر را در درون و بیرون سازمان برقرار کنیم.

الهی تبار با بیان اینکه باید توانمندی ها و اقدامات اثرگذار خود را صادقانه به مردم اعلام کرد، اظهار داشت: نارسایی ها را نیز باید پذیرفت و اصلاح کرد و نتیجه آن را به مردم نیز اعلام کرد.

وی با تأکید بر اهمیت سرمایه اجتماعی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید شرایطی را ایجاد کنند که مردم از عملکرد سازمان ها با خبر باشند و هم مدیران دستگاه ها از نیازهای جامعه آگاهی داشته باشند که لازمه آن ارتباط مؤثر و استفاده از توان شبکه های اجتماعی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه باید از ظرفیت ها و نهادهای مدنی در راستای برقراری ارتباط با جامعه استفاده کرد، یادآور شد: در بخش های مختلف همچون آب، می توان مشکلات پیش روی این حوزه را به سمع مردم رساند و هم نیازها را مرتفع کرد که در اینجا نقش روابط عمومی ها کلیدی است.

وی افزود: از فضاهای جدید همچون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باید در راستای برقراری ارتباط با مردم استفاده و تهدیدها را در حوزه اجتمای به فرصت تبدیل کرد.

الهی تبار با بیان اینکه دولت با مشکلات اعتباری، گسترش حجم دولت و مشکلات سیاست خارجی  روبه رو بوده است، یادآور شد: اقداماتی که دولت انجام می دهد، باید از سوی روابط عمومی ها اطلاع داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تأکید بر اینکه خدمات دستگاه ها باید به مردم اطلاع داده شود، اظهار داشت: اگر طرح تحول نظام سلامت اجرا نمی شد 700 هزار نفر زیر خط فقر قرار می گرفتند و باید مردم از این خدمت باخبر باشند.

وی با بیان اینکه شاخص های کشور با حضور تنگناهای مالی منفی نشد، گفت: کشور با رشد اقتصادی مثبت روبه رو شد و بودجه های دولت افزایش یافت به طوریکه با مدیریت صحیح بر منابع توانست منابع را کنترل کند.

محمدابراهیم الهی تبار با اشاره به وجود امنیت پایدار در کشور، یادآور شد: این موضوع باید نقطه قوتی در جامعه برای امید به آینده باشد و خدمتی که می توان به مردم ارائه داد امیدبخشی به جامعه و ایجاد اعتماد است که حاصل مشارکت مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه باید دید که چه جریاناتی در همدان ایجاد شد که مرحوم محمد بهنامجو شهردار اسبق همدان نتوانست به خدمت خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: احمد خرم یکی از استانداران موفق همدان بود و باید بررسی کرد که چه جریاناتی اجازه ادامه خدمت او را نداد.

وی با بیان اینکه برخی در برهه ای از زمان به مخالفت به راه اندازی مجتمع عباس آباد کردند، اظهار داشت: رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی معتقد بود که همدان برای توسعه، با مشکلات اقصادی روبه رو نیست بلکه مسائلی غیر از این اجازه توسعه را نمی دهد.

الهی تبار تأکید کرد: اگر به دنبال توسعه استان هستیم نباید سرمایه های بزرگ با تنگ نظری و خودزنی از دست داد اما اگر به دنبال توسعه خود و کوته بینی هستیم، به سرمایه ها آسیب بزنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی در جلب مشارکت عمومی و ایجاد رضایتمندی در حوزه کاری خود در جامعه نقش مؤثر دارند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرمایه های اجتماعی، روابط عمومی ها باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: برای آموزش کارکنان روابط عمومی های استان مشکلی برای استفاده از منابع مالی آن دستگاه وجود ندارد.

وی به تشکیل کارگروه رسانه در استان اشاره کرد و افزود: غنی سازی این کارگروه نیاز به استفاده روابط عمومی ها از توان رسانه هاست.

الهی تبار با بیان اینکه استاندار همدان تأکید بر این داشت که از رسانه ها شکایت نشود، تصریح کرد: دستگاه ها با توجه به این دستورالعمل از شکایت خود صرف نظر کردند و یا از روند شکایات جلوگیری به عمل آمد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی هرچه مورد توجه قرار بگیرد بالنده تر می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع باید در این زمینه تلاش جدی صورت بگیرد.

وی به اخبار مطرح شده در خصوص استعفای نماینده ولی فقیه در استان همدان اشاره کرد و افزود: مدیران و نمایندگان استان و افراد صاحب نفوذ باید برای پیگیری نیازمندی های استان اقدام کنند و به جای به کارگیری توان خود برای مبارزه با یکدیگر، با همسویی و هم افزایی به سمت توسعه برویم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن