Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس آمریکا در حال شکست است/هزینه هر بمب عربستان بر سر مردم یمن 5 میلیون دلار است/چهره نورانی شهید همدانی در آخرین دیدار با مقام معظم رهبری

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:
آمریکا در حال شکست است/هزینه هر بمب عربستان بر سر مردم یمن 5 میلیون دلار است/چهره نورانی شهید همدانی در آخرین دیدار با مقام معظم رهبری

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و دستیار ویژه مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه طرح های آمریکا در دنیا در حال شکست است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سرلشگر یحیی رحیم صفوی در مراسم اولین سالگرد شهادت سرلشگر شهید حسین همدانی که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، در ابتدای سخنان خود سلام مقام معظم رهبری را به گوش تمام خانواده های شهدای همدان رساند.

وی اظهار داشت: جوانانی که جنگ را ندیدند بدانند که انقلاب اسلامی شعاعی از نهضت حضرت امام حسین(ع) بود.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری با بیان اینکه پیروزی های دفاع مقدس فرزندان عاشورایی مردم همدان و ایران در صحرای سوزان خوزستان و کوهای سر به فلک کشیده خوزستان بدون شور حسینی شدنی نبود، یادآور شد: امام خمینی(ره) با شور و عشق حسینی ملت را به قیام علیه رژیم ستم شاهی دعوت کرد و فرزندان شجاع امام و شاگردانش با معرف ایشان و همچنین هشت هزار شهید،17 هزار جانباز و یک هزار آزاده استان همدان به یاری ایشان آمدند و با عشق حسینی هشت سال جنگیدند تا پیروز شدند.

رحیم صفوی همچنین تصریح کرد: خانواده ها همچون حضرت زینب(س) بر این شهادت ها صبر کردند  و آنچنان با ایمان، کمال و صبر از شهدا سخن می گویند که این نشان می دهد اینها اگر جز تربیت شده مکتب امام حسین(ع) باشند، نمی توانند صبر کنند.

وی با اشاره به اینکه دین و معرفت به اسلام از روحانیت است، اظهار داشت: این افتخار است برای جوانان همدانی که با نماز جمعه و روحانیت انس و الفت داشته باشند.

رحیم صفوی تأکید کرد: اگر عاشورا نبود آیا ملت ایران می توانست این میزان مصائب را در هشت سال دفاع مقدس در صحنه نبرد با یزیدیان زمان تحمل کند و صبوری نشان دهد؟

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه یادآور شد: هریک از شهیدان، شاخص و چراغ راهنمایی برای طی کردن مسیر نورانی انقلاب هستند و الگویی برای جوانان نسل امروز و فردای ایران اسلامی به شمار می روند تا اقتدار کشور را به دنیا نشان دهند.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود شور و جهاد حسینی بین مردم و جوانان همدان، خاطرنشان کرد: آنها که حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) ندارند دلهایشان سیاه است، راه به معرفت الهی ندارند  و راه به رسول الله(ص) نمی یابند.

رحیم صفوی با بیان اینکه قلوب مردم سرشار از معرفت به پیامبر و ایران پایتخت اهل بیت است، اظهار داشت: در روز تاسوعا خواهید دید که در 40 کشور دنیا به پیروی از ایران مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می شود و 20 میلیون نفر در اربعین حسینی زائر کربلا خواهند شد.

وی همچنین تصریح کرد: امام زمان(عج) در هنگام ظهور خود اعلام خواهند کرد که فرزند حسین (ع) هستند و مردم باید حسین(ع) را پیش  از ظهور امام زمان(عج) را بشناسند تا به شناخت ایشان پی ببرند.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مناسبترین شاخصه های شناخت یک فرد برای قضاوت او فکر و اندیشه، رفتار و عملکرد اوست، اظهار داشت: باید به نحوه مرگ فررد نیز توجه کرد.

وی تأکید کرد: سرلشگر  حسین همدانی اعتقاد محکمی به اسلام و قرآن کریم داشت و به ائمه اطهار عشق می ورزید و از عقلانیت و فهم بسیار بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: انسان مؤمن انسانی عاقل است و انسان عاقل به خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار عشق می ورزد و ایمان می آورد.

رحیم صفوی با بیان اینکه شهید همدانی زیر نظر آیت اله شهید مدنی فعالیت می کرد، خاطرنشان کرد: شهید همدانی تفکری فرهنگی داشت و در لشگر محمدرسول الله(ص) مؤسسه عظیم فرهنگی را به وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه حاج حسین همدانی خود را ساخته بود و شأن داشت، گفت: شهید همدانی آنچنان گرم و صمیمی با بسیجیان برخورد می کرد که فرقی بین فرمانده و فرمانبر نبود و رفتار او با مردم به اندازه ای صمیمی بود که کسی فکر نمی کرد او فرمانده سپاه اسلام باشد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه اگر کسی با این شهید همراه می شد از او چیزی یاد می گرفت، خاطرنشان کرد: در اردوهای راهیان نور و در جمعیت های بزرگ، شهید همدانی چندصد نفر دانش آموز و دانشجو ر ا تحت تأثیر خود قرار می داد.

وی ادامه داد: فرزندان و همسران شهدا شریک در پاداش شهدای جهاد فی سبیل الله هستند و با صبر و استقامت زندگی می کنند.

رحیم صفوی  با بیان اینکه  جبهه و قیام، کار شجاعان است، خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، رهبران شجاعی بوده و هستند که مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی می ایستند و از بلاد اسلامی دفاع می کنند ؛ مقام معظم رهبری تنها رهبر ایران نیستند و رهبر تمام سرزمین های اسلامی هستند.

وی با اشاره به جهاد 40 ساله شهید همدانی  از سال 54 تا 94 ، یادآور شد: چند روز پیش از شهادت حسین همدانی، مقام معظم رهبری گرم و صمیمی با ایشان برخورد کردند و چهره این شهید نورانی بود و پس از چند روز به شهادت رسید و این آخرین دیدار ما و مقام معظم رهبری با شهید همدانی بود.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری با بیان اینکه سپاه همدان در امن سازی کردستان نقش اثرگذاری داشت، خاطرنشان کرد: شهید همدانی آموزش های نظامی دیدند و در جبهه غرب و جنوب کشور به بسیجیان آموخت؛ او در فتح المبین، الی بیت المقدس و آزادی خرمشهر به خوبی درخشید  وفرمانده محور بود.

وی ادامه داد: شهید همدانی در تربیت فرزندانش موفق و ساده زیستی در زندگی این شهید هویدا بود.

رحیم صفوی با بیان اینکه سردار همدانی فرمانده ارشد سپاه مردمی در سوریه بود، یادآور شد: اوپس از 40 سال جهاد، مدال شهادت را از خداوند دریافت کرد و در سن 65 سالگی به شهادت رسید.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 15 سال است که آمریکا مشغول مسلمان کشی است، اظهار داشت: آدم کشی ها از 2001 حمله نظامی و اشغال افغانستان و در سال 2002 حمله نظامی به عراق آغاز شد و اگرچه صدام و ظالمان در افغانستان به سزای اعمال خود رسیدند اما هنوز هم نه آرامش و امنیتی در عراق و نه آبادانی در افغانستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با جنگ نیابتی هزاران تروریست را با حمایت ترکیه و اردن و امکانات عربستان و قطر به سوریه ، عراق و یمن فرستادند و شهرهای عراق و سوریه را با خاک یکسان کردند.

رحیم صفوی با بیان اینکه تخریب زیر ساخت ها و تضعیف محور مقاومت و کشتار مسلمانان با هزینه خودشان از اقدامات آمریکایی ها بود، گفت: سوریه در طول چند سال اخیر 300 هزار شهید داده و 12 هزار نفر ارتشی در این کشور به شهادت رسیدند و 9 میلیون نفر از مردم سوریه، عراق و یمن آواره شدند که برخی چادر نشین شده و برخی از کشور خود خارج شدند.

وی همچنین تصریح کرد: هر بمبی که رژیم جنایتکار سعودی به سر مردم می ریزد پنج میلیون دلار هزینه دارد و عربستان برای خریداری سلاح از آمریکا یکصد میلیارد دلار هزینه کرد.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری با بیان اینکه این بمباران ها امنیت رژیم سعودی را فراهم کرد، یادآور شد: با این وجود طرح های آمریکایی ها با شکست روبه رو شده و با وجود اینکه آرزو داشتند تک قطبی قدرت را در جهان پیاده کنند اما این طرح شکست خورد و دنیا به سمت چند قطبی شدن قدرت پیش می رود.

وی اضافه کرد: طرح ایجاد خاورمیانه جدید با شکست روبه رو شد و تلاش برای برکناری دولت قانونی سوریه پس از پنج سال جنگ شکست خورد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با همکاری عراق، سوریه و حزب اله لبنان اطمینان دارد که سوریه در حال پیروزی است، گفت: سه هزار تروریست در شرق حلب 27 هزار نفر از مردم حلب را به گروگان گرفته اند که امید می  رود مردم این منطقه هرچه سریعتر به آزادی برسند.

رحیم صفوی ابراز امیدواری کرد که تروریست ها به دیگر کشورها سرایت نکنند و با بیان این مطلب افزود: با این وجود گروه ‌های تروریستی و کسانی که طرح های تروریستی را طراحی کرده اند با شکست مواجه شده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن