Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد استانداران

نماینده مردم ملایر در مجلس مطرح کرد:
نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد استانداران

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعطای اختیارات بیشتر به استانداران با مصالح کشور نیز مطابقت دارد، گفت: برخی تصمیم گیری‌ها باید حتما در مرکز انجام شود که قاعدتا زمان می‌برد که این زمان‌بر بودن برای اجرای طرح ها و برنامه ها آفتی است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد کاظمی در خصوص افزایش اختیارات استانداران، اظهار داشت: استانداران والیان استان های خود و افراد مورد اعتماد دولت هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گاهی تصمیم گیری باید حتما در مرکز انجام شود که قاعدتا زمان می‌برد که این زمان‌بر بودن برای اجرای طرح ها و برنامه ها آفتی است.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعطای اختیارات بیشتر به استانداران با مصالح کشور نیز مطابقت دارد و ایرادی در این زمینه وجود ندارد.

کاظمی متذکر شد: در بحث نظارتی نیز قاعدتا وزرا عملکرد استانداران را با یکدیگر تنظیم می کنند و اگر قرار هست که اختیاراتی به استانداران اعطا شود، نظارت بر نحوه انجام آن وظایف را بر عهده دارند و نهایتا وزرا مسئول هستند.

وی افزود: در قبال استانداران وزیر کشور مسئول است ولی سیستم های نظارتی کشور از دیوان محاسبات گرفته تا سازمان بازرسی کل کشور که در استان ها دفاتری دارند می توانند بر عملکرد استانداران نظارت داشته باشند.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن