Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پروژه نیمه‌تمام مصلی، نماد ناکارآمدی مدیران همدان

پروژه نیمه‌تمام مصلی، نماد ناکارآمدی مدیران همدان

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: پروژه نیمه‌تمام مصلی شهر همدان سال‌هاست نماد ناکارآمدی مدیران شهر در ساخت یک مصلی آبرومند از بعد انقلاب تاکنون شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با بیان اینکه به شخصه در زمینه ساخت مصلی در بالای تپه، تمایلی نداشتم اما پس از آغاز عملیات همه باید همت کرده و آن را تکمیل کنند، اظهار کرد: این امر نشانه واضح میزان اهتمام مدیران شهر در ۴۰ سال گذشته به دین و شعائر اسلامی و فضاهای مذهبی نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در این راستا، غیرت و حمیت دینی در شهر مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: از جمله شورای شهر همدان در ادوار گذشته، هیچ کمکی به این پروژه که سنبل اسلام و انقلاب اسلامی است، نکرده بود و شورای ششم در روزهای آغازین جلسه‌ای را تشکیل داد و اعلام شد مصلی با ۱۰۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه در نهایت شورا سال گذشته با تقاضای ما پنج میلیارد برای مصلی گذاشت که عملاً هیچ تخصیصی نخورد، خاطرنشان کرد: در آنجا پیشنهاد دادم که شهرداری سالی ۲۵ میلیارد بگذارد تا پایان سال چهارم پروژه تکمیل شود و در عوض از فضاهای عمومی مصلی برای برگزاری نمایشگاه و... استفاده شود که این پیشنهاد با وجود موافقت نماینده ولی‌فقیه در استان، مورد مخالفت اعضاء واقع شد.

وی با بیان اینکه شهرداری ۲۰ میلیارد تومان بابت کنگره ملی شهدا و دو میلیارد تومان برای رویدادهای مناسبتی(در محرم، صفر و سالگرد شهید همدانی و شهید سلیمانی) پیشنهاد کرده بود، افزود: این مبالغ در شورا به ۱۳ میلیارد تومان برای کنگره شهدا و یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان برای مناسبت‌ها تغییر یافت که بنده آمار دقیقی از میزان نهایی هزینه‌کرد شهرداری در زمینه کنگره شهدا ندارم.

نایب رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: آنطور که در شورا چند باری شنیده‌ام این بود که دومین کنگره شهدای همدان، نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که قرار بوده یک پنجم آن را شهرداری همدان بدهد، در ضمن شورا برای چندمین بار متوالی، امسال نیز دو میلیارد دیگر به ساخت حسینیه شهید همدانی کمک کرد.

وی ادامه داد: امسال هم ۱۳ میلیارد تومان برای مصلی گذاشته‌ایم که تاکنون هیچ هزینه‌ای نشده است. ناگفته نماند به قیمت امروز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه تکمیل شود، بنای ما هم اکتفا به فاز اول پروژه و پرهیز از تذهیب و اکتفا به سادگی بوده است.

صفری‌افلاکی بیان کرد: اگر شورا و شهردار در زمینه تیم فوتبال، به قانون ملتزم شده و تیم را هم به موقع می‌فروختند، ۱۰۰ میلیارد تومان نصیب شهر شده بود و امروز خرج مصلی شهر شده و ۱۰ها نیاز دیگر مردم شهر از جمله ساماندهی دستفروشان هم در این فضا به طور آبرومندانه و منظم، ساماندهی می‌شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن