Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شورانشینان همدان، فرماندار را به صحن شورا فراخواندند

شورانشینان همدان، فرماندار را به صحن شورا فراخواندند

اعضای شورای شهر همدان، فرماندار را برای پاسخگویی به پاره‌ای از سوالات به صحن شورا فرا‌خواندند.

به گزارش "همدان نیوز"، عصر امروز دویست و هجدهمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان پیرامون مسائل مختلف برگزار شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه یکی از وظایف رئیس و هیات رئیسه دفاع از حقوق و جایگاه شوراست اظهار کرد: چندین بار فرماندار اظهارنظرهای مکرری در مورد شورا کرده‌اند و این مسئله بی‌پاسخ مانده است، هرچند تصور می‌کنم این اظهار نظر به بنده برنمی‌گردد چون ایشان که از ابتدا از ما ناامید بوده است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه شورا نباید نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت باشد و حتما باید در ابتدای این جلسه و در نطق پیش از دستور به این موضوع اشاره و تذکر داده می‌شد چراکه این موضوع در اذهان عمومی بازتاب گسترده‌ای داشته است گفت: وقتی بازتاب برخی مسائل را می‌بینیم شورا حرفی نزد انفعال است و ظلم در حق جایگاه شوراست.

وی بیان کرد: دوستان اعتقادات بنده را نسبت به سیستم شهرداری می‌دانند و از ابتدا هم تکلیف مشخص بوده و در حال حاضر نیز مشخص است، هیچ تغییری در مورد عقایدم رخ نداده اما اینکه بیایند و در جایی که خود عملکردی ندارند و بدتر که در حوزه گردشگری نیز آسیب زدند، بگویند شورا در حوزه گردشگری کاری نکرده، آنچه که به کمیسیون برمی‌گردد را بنده پاسخ می‌دهم.

در حوزه گردشگری نمره منفی دارید و  آسیب زدید

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: زمانی که در این شهر ۱۴۰ هکتار منطقه گردشگری همدان، مسکن ملی شد حرفی نزدیم، منطقه‌ای که آینده گردشگری این شهر به آن گره خورده بود اما گفتیم برای مسکن محرومان است و ما مانع نشویم، حال ما برای گردشگری کاری نکردیم؟! باشد ما صفر! شما که منفی هستید و در حوزه گردشگری آسیب زدید.

وی با بیان اینکه شورا در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشکری می‌ایستد و دفاع می‌کند گفت: شورا در حوزه گردشگری بی‌نظیر عمل کرده و اقداماتش هم مشخص است، همین قدمی که برای ثبت جهانی هگمتانه برداشته شد، هیچ کس هم نبود بگوید شورا کاری نکرد و همه تحسین کردند.

بادامی‌نجات گفت: حالا ما متهم می‌شویم؟ می‌گویید اولویت استان تنها گردشگری است، یعنی خود ما نمی‌دانیم؟، ما که برای آن قدم برداشتیم و طرح جامع گردشگری آماده می‌کنیم و هزار اقدام ریز و درشت گردشگری انجام دادیم!.

وی ادامه داد: شما برای گردشگری چه کار کردید؟ کارهای شما در خصوص مسئله گردشگری جای تذکر دارد، ما تنها در محله کبابیان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم و پول آماده است، این فعالیت در حوزه گردشگری نیست پس چیست!؟

نائب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه روز گذشته در مورد اظهارات فرماندار در یکی از رسانه‌ها با ایشان تماس گرفتم گفت: متن مصاحبه ایشان را نخوانده بودم اما اینکه در مورد گردشگری صحبت داشتند، باید گفت در گردشگری شورا و شهرداری قدم‌های خوبی برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری دست شورا پر است گفت: آقای مخفی در تماس ما عنوان کردند به قصد مصاحبه و انتشار صحبت نداشتند و محفل خصوصی بوده و تاکید کرده‌اند مطالب منتشر نشود‌.

وی گفت: بعد از انتشار نیز با روزنامه تماس گرفتند و گلایه کردند که مسئولان آنها هم گفتند که شیطنت یکی از اعضا بوده است.

این عضو شورا با بیان اینکه فرماندار گلایه داشت و می‌گفت جمع را محرم دانسته و البته عنوان کرد که موضوعات اعتقاد قلبی ایشان بوده اما قصد نداشت منتشر شود افزود: حال اگر صحبتی بیش از این است باید ریاست شورا و شهردار در این مورد پاسخ دهند.

در طرح جامع شهری حق مسلم شورا نادیده گرفته شد

نائب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه مواردی گذشت که بدتر از این جریان بود ادامه داد: در طرح جامع شهری حق مسلم شورا نادیده گرفته شد، هرآنچه به ریاست شورا گفتیم موضع بگیرید و بیانیه‌ای بدهید انجام ندادند.

وی گفت: در حوزه نامگذاری هم حق مسلم و قانونی شورا زیرپا گذاشته شد و هیچ موضعی از شورا مطرح نشد، شاید مواردی دیگر هم پیدا شود که حق شورا پایمال شد.

صفری‌افلاک بیان کرد: امیدواریم دفاع غیورانه از حقوق مسلم اعضای شورا که نمایندگان مردم و صدای رسا و بلند آنها هستند، همواره سرلوحه این جایگاه و تریبون باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان نیز اظهار کرد:  فرماندار موضوعاتی را اشاره کرده بود که وقتی پیگیری کردم در حوزه افتتاح پل شهید همدانی گفته بود چرا افتتاح نمی‌شود، متوجه شدم شورای تامین خود این افتتاح را به تاخیر انداخته است.

اکبر کاووسی بیان کرد: ریاست شورای تامین را فرماندار خود بر عهده دارد و خود بنا به دلایلی درخواست تاخیر در افتتاح تقاطع را داشت گفت: انعکاس این موضوع به آن شکل تناقض از یک نفر و یک تریبون جالب است، به نظر باید در اظهارات حداقل در مباحث مربوط به خود مرور و دقت کنیم و بعد صحبت کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد:‌ اینکه پرونده‌های مردم را در این کمیسیون و آن کمیسیون گروگان نگیرند، تعامل به خرج دادیم و حال که سکوت کردیم.

در باب تعامل سکوت کردیم

سعید حاجی‌بابایی با بیان اینکه دوستان خواهش کردند بروید و با مدیران تعامل کنید و چیزی نگویید که ناراحت شوند افزود:‌ در یک سال گذشته یک مورد مصاحبه داشتیم و در حال حاضر بعد از این همه مدت بار دیگر ما را می‌بینند و می‌گویند ببین یک مصاحبه کردید.

وی خطاب به نائب رئیس شورا گفت: خواهشمندم همانطور که دوستان گفتند تعامل به خرج دهیم، اگر جایگاه شورا خدشه‌دار می‌شود از جایگاه آن دفاع کنید، من خودم مهم نیستم، معتقد به تعاملم اما اگر اتفاق و چالشی هم ایجاد می‌شود باید از جایگاه شورا دفاع کنید.

وی با بیان اینکه هرگاه صحبت می‌کنیم می‌گویند شما تعامل را برهم می‌زنید اما اگر طرف مقابل صحبت می‌کند اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد عنوان کرد:‌ از هیات‌ رئیسه، رئیس شورا و نائب رئیس شورا، منشی‌ و سخنگوی شورا انتظار داریم  پاسخ این اظهارات را به مردم بدهند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه در لابه‌لای این هیاهوها و تبادل‌ آتش‌ها آنچه که نباید یادمان برود، منافع مردم است اظهار کرد:‌ این گفت‌وشنودها، اتهام‌زنی‌ها، تیرزنی‌ها، لفاظی‌ها، کلیدواژه‌‌زنی‌ها که نهایت یکی دو روز می‌خواهد حواس مردم را به خود معطوف کند مهم نیست آن چه باید برای ما اهمیت داشته باشد این است که عملکرد ما قابل دفاع باشد.

مهدی حیدری بیان کرد: فردا روزی نمره‌ای که در پیشگاه الهی به ما می‌دهند به خاطر لفاظی‌ها و اتهام‌زنی و پاسخ‌دهی نخواهد بود بلکه به خاطر عملکردمان ارزیابی می‌شویم، اگر قابل دفاعی باشد بهترین پاسخ به انتقادات است.

وی با بیان اینکه اساسا جایی زمینه انتقاد پیش می‌آید که کاستی در خدمت‌رسانی باشد و فرقی نمی‌کند از هر طرف باشد گفت: این تبادل آتش‌ها و واژه‌سازی‌ها که یکی لاک‌پشتی بگوید و دیگری خرگوشی و تیم رسانه‌ای پای کار بیاید، زد و خورد صورت گیرد درست نیست.

این عضو شورای شهر گفت: این موارد نباید ما را از مسیر درست منحرف کند، مسیر درست آن است که اگر پروژه شهید همدانی واقعا به لحاظ تخصصی و پدافند غیرعامل نیاز به حفاظ داشته باشد چه شورای تامین بگوید و چه نگوید ما باید این حفاظ را بزنیم و اگر هم نیاز ندارد نباید زد.

پل شهید همدانی جای افتتاح نیمه‌کاره دوباره ندارد

وی با بیان اینکه از این تریبون تذکر می‌دهم پل شهید همدانی یک بار نیمه‌کاره افتتاح شده و جای افتتاح نیمه‌کاره دوباره ندارد افزود: افتتاح چپ‌گرد سطح سوم بدون تکمیل رویی که می‌خواهد دسترسی‌های محلی را تامین کند و اصلاحات هندسی، تبدیل این پروژه به گوشت قربانی است!.

حیدری با بیان اینکه قطعا مردم آن مناطق و ضوابط فنی از ما این را نخواهند پذیرفت گفت: باید پیمانکار به تعهدات خود کامل عمل کند و پروژه را تکمیل کند، زودتر هم این اتفاق رخ دهد چون آخرین قولی که به شورا داده شد به سوم خردادماه برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و این پروژه را تکمیل کند گفت: خیلی کار را به تبادل آتش از دور نکشانیم، طبق قانون فرماندار مکلف و موظف است اگر شورای مرکز استان و شهرستان مصوب کرد در جلسه حضور پیدا کند، باید حضور پیدا کند و این عین قانون است.

این عضو شورا با بیان اینکه می‌خواهیم از ظرفیت قانونی استفاده کنیم و فرماندار را دعوت کنیم افزود:‌ همه حرف‌هایی که اینجا می‌زنیم را رودرو بگوییم وگرنه از دور سنگ‌اندازی کنیم و وقتی نزدیک شدیم معذرت‌خواهی کنیم خیلی پسندیده نیست.

وی بیان کرد:‌ امروز ادبیات لاک‌پشتی و خرگوشی وارد این شهر شده و از این پس می‌خواهند دعوای لاک‌پشتی‌ها و خرگوشی‌ها را بگویند.

حیدری تاکید کرد: باید فرماندار را به جلسه شورا دعوت کنیم و هم ما حرف‌ خود را بزنیم و هم ایشان فرصت داشته باشد صحبت کند تا به یک جمع‌بندی برسیم، این نمود نباید بین مردم ایجاد شود که ما از دور ایستاده‌ایم و به همدیگر سنگ می‌زنیم.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه شورای شهر و روستا نهادی  برگرفته از قانون اساسی است اظهار کرد: نقش این نهاد برخاسته از آرای مردم شهرها و روستاها انکارناپذیر بوده است.

بی‌اطلاعی از اقدامات شورا و شهرداری

علی رضایی با بیان اینکه ضروری است جایگاه و حرمت این نهاد از سوی مسئولین حفظ شود گفت: انتظار این است مسئولان در به کار بردن کلمات دقت بیشتری کنند.

وی گفت: استفاده از عبارت‌هایی نظیر حرکت لاک‌پشتی، فقدان حمل و نقل عمومی، هیچ اتفاقی در شهر همدان رخ نداده، در حوزه گردشگری کاری صورت نپذیرفته و از شورای شهر و شهرداری ناامید شده‌ام و... در مصاحبه فرماندار محترم بیانگر بی‌اطلاعی ایشان از اقدامات شبانه‌روزی شورا و شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد:‌ توقع و انتظار این است با طرح صحیح مطالبات و توقعات در مسیر درست و از سمت تعامل و هماهنگی بین ادارات و مدیریت شهری، خدمت موثری برای شهروندان ارائه شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن