Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرانه مصرف ماهی در همدان ۸.۵ کیلوگرم است

سرانه مصرف ماهی در همدان ۸.۵ کیلوگرم است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان توسعه شیلات و پرورش آبزیان است، گفت: در تلاش هستیم با افزایش تولید، افزایش سرانه نیز میسر شود به طوریکه از ۸.۵ کیلوگرم در استان به متوسط کشوری و جهانی ارتقاء یابیم.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا بهراملو در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان همدان، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه جهادکشاورزی در راستای مصرف آبزیان، فرهنگ‌سازی است، مطرح کرد: متوسط کشوری سرانه مصرف ماهی ۱۲ کیلوگرم است اما این رقم در متوسط جهانی ۲۳ کیلوگرم است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش مصرف ماهی نقش بسزایی در سلامت خانواده و جامعه دارد، مطرح کرد: با فرهنگ‌سازی از جمله ترویج فرهنگ مصرف ماهی با جشنواره‌هایی چون طبخ آبزیان و غذاهای دریایی، سرانه افزایش پیدا می‌کند.

بهراملو با اشاره به اینکه افزایش تولید پرورش ماهی همچون دیگر محصولات کشاورزی مد نظر است، یادآور شد: در تلاش هستیم با افزایش تولید، افزایش سرانه نیز میسر شود به طوریکه از ۸.۵ کیلوگرم در استان به متوسط کشوری و جهانی ارتقاء یابیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال تولید بیش از ۷۰۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی در استان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تولید ماهیان زینتی و زالوی طبی نیز پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، بهراملو با اشاره به اینکه امیدواریم تمام تلاش‌ها به امنیت غذایی پایدار و سلامت جامعه منجر شود، یادآور شد: وجود چنین جشنواره‌هایی در افزایش مصرف و طبخ سالم و جذاب آبزیان تأثیر بسزایی دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن