Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید خودرو برقی همدان در سال‌جاری

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید خودرو برقی همدان در سال‌جاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید خودرو برقی در سال‌جاری خبر داد و گفت: مجوز ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی در همدان اخذ شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن پیمانی با بیان اینکه عملیات اجرایی ایجاد ۲۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در همدان از هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: در مرحله اول این پروژه ایستگاه شارژ است که روز گذشته مجوز ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی در همدان اخذ شد.

وی با بیان اینکه ساخت کارخانه خودرو برقی با سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی با مشارکت سرمایه‌گذار داخلی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: در مرحله اول اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که تا ۵۰۰ میلیون دلار قابل افزایش است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون در کشور تولید خودروهای برقی صورت نگرفته است، افزود: نخستین‌بار است که در کشور کارخانه تولید خودرو برقی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی ۱۰۰ هکتار زمین در منطقه جهان‌آباد فامنین جانمایی و تأمین شده است، تصریح کرد: مقرر شده شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان هفته آینده زمین این کارخانه را در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد به سرمایه‌گذار تحویل دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خاطرنشان کرد: کارخانه تولید خودرو برقی برای ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت که امسال عملیات اجرایی ساخت این کارخانه آغاز می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن