Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ارسال ۶۵۷ پرونده سهام عدالت متوفیان به شعب کارگزاری‌های بورس همدان

ارسال ۶۵۷ پرونده سهام عدالت متوفیان به شعب کارگزاری‌های بورس همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به دریافت سهام عدالت متوفیان توسط وراث، گفت: تاکنون ۶۵۷ پرونده به شعب کارگزاری‌های بورس استان همدان ارسال شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن پیمانی با بیان اینکه سهام عدالت یکی از سیاست‌های حمایتی و اقتصادی دولت از اقشار مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: این طرح از دولت نهم آغاز شد و به عنوان نوعی یارانه به وسیله شرکت‌های تعاونی استانی به متقاضیان اختصاص یافت که طی این سال‌ها، بسیاری از صاحبان سهام عدالت فوت کردند و سهام آنها بلاتکلیف مانده است و با توجه به ارزش روز سهام عدالت بسیاری از وراث افراد متوفی تصمیم دارند این دارایی را انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از فرمان مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ مبنی بر آزادسازی سهام عدالت از خردادماه سال ۱۳۹۹، تمام فرآیندهای مربوط به شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس سهام عدالت به بازار سرمایه منتقل شد، تصریح کرد: در این زمینه در بازار سرمایه اقداماتی مانند «صدور کد بورسی و رجیستری سهامداران در سامانه‌های مرکزی بازار سرمایه»، «ایجاد بستر و امکان معاملات سهام عدالت»، «پرداخت سود عملکرد سه سال شرکت‌های بورسی در پنج نوبت(دو سال به صورت دو بخش پرداخت شده است و یک سال به صورت یک بخش)»، «ایجاد امکان توثیق برخط سهام عدالت نزد بانک‌ها و دریافت تسهیلات» و «برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به‌صورت الکترونیکی» انجام شده است.

پیمانی با بیان اینکه در استان همدان چهار شرکت کارگزاری به صورت رایگان بحث انتقال سهام عدالت متوفیان را انجام می‌دهند، یادآور شد: در صورتی‌ که تاریخ فوت متوفی قبل از ۱۳۹۹.۵.۱ باشد، یکی از ورثه با در دست داشتن مدارک ذیل به یکی از کارگزاری‌های بورس در تالار بورس منطقه‌ای استان همدان مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهد. تقسیم سهام عدالت متوفیانی که بعد از این تاریخ ذکر شده فوت شدند منوط به پرداخت مالیات بر ارث است و زمان مراجعه این گروه به‌زودی اعلام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان به سودهای سال‌های گذشته سهام عدالت نیز اشاره کرد و گفت: اگر مراحل اداری توسط وراث به درستی انجام شود، اصل سهام عدالت در بازه زمانی کوتاهی به آنها منتقل خواهد شد و احتمالاً چند روز کاری بیشتر زمان نخواهد برد. برای واریز سود انباشت شده، باید شماره حساب، شماره موبایل و سایر اطلاعات ورثه به بانک مرکزی انتقال داده شود که تا پایان امسال زمان خواهد برد و در نیمه اول ۱۴۰۳ سود انباشت شده به حساب ورثه واریز می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن