Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایجاد بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در همدان

ایجاد بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در همدان

 

 

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه همدان جزو ۱۰ استان اول ایجاد اشتغال در کشور است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸ هزار و ۶۲۸ فرصت شغلی در استان همدان ایجاد شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، یوسف شعبانی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، با بیان اینکه تعهد استان همدان در سال‌جاری ایجاد ۲۰ هزار و ۷۰۶ فرصت شغلی بود، اظهار کرد: تاکنون به تحقق ۹۰ درصدی تعهد اشتغال رسیدیم و پیش‌بینی می‌شود در دو ماهه باقیمانده از سال به بیش از صددرصد برسیم.

وی با تأکید بر اینکه ۹ دستگاه و نهاد تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال را دارند، تصریح کرد: تاکنون ۶۶۶۲ فرصت شغلی توسط بخش‌های مختلف ایجاد و توسط نهادهای نظارتی بررسی شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به وضعیت شهرستان‌ها در زمینه ایجاد اشتغال، افزود: شهرستان رزن ۹۶ درصد، درگزین ۹۴ درصد، کبودراهنگ ۹۴ درصد، تویسرکان ۹۳ درصد، اسدآباد ۹۳ درصد، بهار ۹۲ درصد، نهاوند ۹۱ درصد، ملایر ۹۰ درصد، فامنین ۸۹ درصد و همدان ۸۴ درصد از تعهدات خود در اشتغالزایی را محقق کرده است.

شعبانی با اشاره به اینکه ۳۰۱۳ طرح توسط وزارت کار تأیید شده است، یادآور شد: ۲۶۳۰ طرح توسط اپرتور تأیید شده، به طوری که در مجموع ۵۶۴۳ طرح تاکنون تأیید شده است و ۱۰۱۹ طرح به کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد که باید ثبت شود.

این مقام مسئول بیان کرد: کمیته امداد با وجود اینکه تلاش زیادی در فضای کسب‌وکار داشته‌اند اما ۴۵۹ طرح قابل بررسی است که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد. بسیج سازندگی ۱۳۲ طرح، صنعت، معدن و تجارت ۱۰۲ طرح، بنیاد علوی ۸۶ طرح و بنیاد برکت ۷۲ طرح و بنیاد شهید ۷۱ طرح، بهزیستی ۴۸ طرح، میراث فرهنگی ۱۶ و جهادکشاورزی ۱۲ طرح قابل بررسی دارند.

وی با بیان اینکه جایگاه استان همدان در ایجاد اشتغال جزء ۱۰ استان اول کشور قرار دارد، تأکید کرد: اگر بتوانیم این طرح‌ها را در مدت یک ماهه بررسی کرده و به نقطه صفر برسانیم، قطع به یقین جایگاه استان همدان در رتبه نخست قرار خواهد گرفت.

شعبانی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی اظهار کرد: در استان همدان ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده این درحالیست که تا سه ماه اخیر ۲۳ میلیارد پرداخت شده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه به سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی ۲۹ میلیارد تومان افزایش داده شد، افزود: سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی ۱۶۱ میلیارد تومان شده که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان جذب شده است.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن