Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش بی‌دلیل قیمت گوشت قرمز/ توزیع گوشت وارداتی به تعدیل قیمت کمک می‌کند

افزایش بی‌دلیل قیمت گوشت قرمز/ توزیع گوشت وارداتی به تعدیل قیمت کمک می‌کند

استاندار همدان با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز بی دلیل بالا رفته است که باید با واردات گوشت آن را کنترل کرد گفت: توزیع گوشت وارداتی می تواند به تعدیل قیمت کمک کند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست ستاد تنظیم بازار استان همدان با تاکید بر اینکه قرار نیست چند نفر نبض بازار را در دست بگیرند و قیمت ها را کنترل کنند تاکید کرد: تعزیرات باید با گرانفروشی ها برخورد کند.

استاندار همدان به سازمانهای جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی برای تنظیم قیمت ها در میادین و بازار تکلیف کرد و ادامه داد: دلال ها نباید اختیار بازار را داشته باشند و در قیمت ها بخصوص مایحتاج عمومی مردم اخلال ایجاد کنند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: همه وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم و در این راستا گشت مشترک جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اداره صمت و تعزیرات روند قیمت ها را در بازار کنترل کنند.

استاندار همدان در خصوص گوشت مرغ نیز گفت: قیمت عرضه مرغ در سطح شهر و برای مصرف کننده ۸۵۰ هزار ریال است و باید بازرسانی از دستگاههای اجرایی در کشتارگاهها حضور داشته باشند.

وی بر وجود ذخایر راهبردی کالاهای اساسی استان برای ۶ ماه تاکید و خاطرنشان کرد: برای نگهداری و سلامت گندم در سیلوها دقت لازم انجام شود و هرگونه تغییر در محصولات پیگیری و بازدید های سرزده مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: همه اقلام مصرفی مردم از جمله قیمت پیاز باید در بازار کنترل شود و در مورد سیب زمینی نیز میزان مصرف باید برآورد و با صادرات متوازن شود.

استاندار همدان گفت: قیمت خرید و فروش مرغ باید به صورت نقدی باشد و نباید تاوان پرداخت بلند مدت یک مغازه را مردم بدهند.

وی بیان کرد: در محصولات کشاورزی هم باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم و هم مانع از خرید گران توسط مصرف کننده شویم.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مردم انتظار دارند که دستگاههای نظارتی به وظایف خود در کنترل قیمت ها عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز در این نشست با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در دیگر استانها بالاتر از همدان است افزود: برای کنترل قیمت مرغ و گوشت تلاش و روزانه قیمت ها را در استانهای دیگر نیز رصد می کنیم.

سید مجتبی حسینی یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ را افزایش قیمت جوجه یک روزه و همچنین نهاده های دامی عنوان کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان نیز تاکید کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ ۸۵ هزار تومان است و بیش از آن تخلف است که باید تعزیرات با آنها برخورد کند.

مرضیه یونسی با اشاره به اینکه از اول آبان به تخلفات ۳۰ مرغ فروش رسیدگی شده است گفت: برای برخی کشتارگاهها پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز گفت: با وجود نوسان های قیمت مرغ در روزهای اخیر، ۳۰ تا ۴۰ تن تولید مازاد مرغ داریم.

رضا بهراملو با بیان اینکه تعهد جوجه ریزی سه میلیون قطعه ای انجام شد افزود: برای پایان سال نیز روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد پیش بینی شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی همدان نیز گفت: برای شب یلدا در ۶ نقطه شهر همدان عرضه میوه دایر خواهد بود و آماده ایم به شهرستانهای دیگر نیز میوه بدهیم.

مسعود اکبری قیمت سیب قرمز و زرد را ۲۹۰ هزار ریال، پرتقال را ۲۲۰ هزار ریال و انار را ۳۳ هزار و ۳۸ هزار ریال اعلام کرد.

وی بازارچه سرگذر، شهرک مدنی و فروشگاه تعاون روستایی میدان حسین(ع)، میدان شیرسنگی، میدان باباطاهر و بلوار بعثت را مکان های عرضه این میوه ها عنوان کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن