Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی توضیحات مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در خصوص مطالبات سفالگران لالجین

توضیحات مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در خصوص مطالبات سفالگران لالجین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با اشاره به تجمع برخی سفالگران دارای زمین در فاز دوم شهرک صنعتی لالجین مقابل نهاد ریاست جمهوری و طرح مطالبات خود، توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت مسایل و مشکلات این قشر و خدمات ارایه شده به آنها ارایه کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، تعدادی از سرمایه گذاران در فاز دوم شهرک صنعتی لالجین امروز سه شنبه مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران گردهم آمدند تا مطالبات خود را نسبت به نحوه قیمت‌گذاری و شرایط واگذاری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان به گوش دولتمردان برسانند که این اتفاق در فضای مجازی بازتاب داشت.

این افراد خواستار قیمت‌گذاری عادلانه زمین در شهرک صنعتی لالجین و پیگیری مسوولان در این رابطه شدند، این در حالی است که مدیرعامل شرکت شهرک خای صنعتی همدان می گوید زمین های واگذار شده به این افراد با قیمت دولتی کارشناسی شده در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در این باره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص این مطالبه گفت: این افراد در اراضی شهرک صنعتی ناحیه ۲ زمین دریافت کرده اند که سررسید آنها فرا رسیده و به دلیل اینکه بازار و صادرات خوبی نداشتند، توان بازپرداخت اقساط خود را ندارند.

مصطفی حقیقی افزود: این سفالگران در واقع تجمع نکردند بلکه خواستار رفع مشکلات خود و دیدار با معاون وزیر صنعت بودند که جلسه ای برای آنها برگزار شد.

وی ادامه داد: در استان همدان نیز با همراهی و حمایت های ویژه استاندار و سایر مسوولان در چند مرحله امهال تسهیلات بانکی و تنفس به آنها داده شده و به صورت ویژه شرایط خاص نقد و اقساط برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گفته حقیقی، ۳۰ نفر از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی لالجین امروز در تهران خواستار اعطای فرصت برای بازپرداخت اقساط خود در قبال زمین های واگذار شده شدند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرک صنعتی لالجین ناحیه ۲ حدود ۶۷ قرار داد با سرمایه گذاران بسته شده است که در ساخت و ساز، پرداخت ها و تحویل زمین نهایت همکاری و مساعدت با آنها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: با توجه به اینکه سفال لالجین از ظرفیت خوبی برخوردار است و افراد شاغل در این شهر با مشکل مواجه بودند از سال گذشته تاکنون هر ۲ هفته یکبار نشستی با حضور مسوولان مربوطه برای رفع مشکل آنها برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این جلسات مشکلات اساسی سرمایه گذاران رفع شده و برخی از مسایل آنها باقی مانده که آن هم به دلیل کاهش بازار فروش محصول است که موجب شده تا برخی سرمایه گذاران توان بازپرداخت تسهیلات را نداشته باشند.

حقیقی با بیان اینکه زمین های آماده سازی شده در شهرک های صنعتی با منابع عمومی باید در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و نباید اجازه معطل کردن آن ها را داد،افزود: اراضی یاد شده که در اختیار این متقاضیان قرار گرفته با قیمت کارشناسی شده واگذار شده و دستگاه قضا و دیوان محاسبات نیز بر آن صحه گذاشتند.

وی با بیان اینکه زمین های یاد شده با شرایط مناسب و به صورت ۱۰ درصد نقد و باقی در ۱۰ قسط واگذار شده است،افزود: برای متقاضیان حتی ۶ ماه تنفس در بازپرداخت لحاظ شد و همه گونه همکاری صورت گرفت اما باید اذعان کرد اینکه این زمین ها را با این شرایط حبس و معطل نگه داشت منطقی نیست و دولت مصمم است تا با هرگونه دلال بازی زمین مقابله کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن