Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مقاوم سازی ۱۰۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان

مقاوم سازی ۱۰۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: تاکنون با همکاری بانک‌های عامل و اعتبارات تخصیص یافته ، ۱۰۹ هزار واحد مسکن روستایی این استان معادل ۶۶ درصد بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدباقر خوش‌کردار اظهار داشت: انتظار داریم همچون گذشته مردم همراهی بیشتری داشته باشند تا بتوانیم صددرصد واحدهای مسکن روستایی استان را مقاوم‌سازی کنیم و به بالاترین شاخص برسیم.

وی عملکرد دولت سیزدهم در این استان را در مقاوم‌سازی مسکن روستایی مثبت ارزیابی کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجموع سهمیه‌ای که به استان همدان اختصاص یافت، ۲۲ هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی بود که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۳۸ فقره ابلاغ شد و ۱۴ هزار و ۲۸۹ فقره آن در دست اجرا است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه در حال پیگیری ساخت و ساز مسکن روستایی هستیم، بیان کرد: طی مدت این ۲ سال تعداد واحدهایی که در سطح روستاهای این استان به بهره‌برداری رسید، چهار هزار و ۱۰ واحد است که زیربنای این واحدها ۳۷۲ هزار مترمربع است.

خوش‌کردار آورده متقاضیان را یک‌هزار و ۸۰۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده متقاضیان و تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی است که برای ساخت این تعداد واحد مسکونی هزینه شد.

وی دوره بازپرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی را ۲۰ ساله عنوان و بیان کرد: مردم روستاهای استان همدان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

خوش‌کردار ادامه داد: در همدان نیز سهمیه‌ای که به روستاهای این استان اختصاص پیدا می‌کند، بیش از ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد است که هر ساله ابلاغ و بر اساس نیازهای شهرستان‌ها، برش شهرستانی انجام و ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: با هماهنگی با بانک‌های عامل، مشارکت مردم و برگزاری جلسات شورای مسکن و خدمات و نظارت فنی بنیاد مسکن، ساخت و ساز مسکن روستایی انجام می‌شود و برای رسیدن به شاخص صد درصدی مقاوم‌سازی، نیازمند مشارکت مردم هستیم.

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم شرایط خوبی برای بهسازی و ساخت مسکن روستایی و شهری مهیا کرده، انتظار داریم مردم در ساخت مسکن روستایی استقبال کنند و بانک‌های عامل نیز همکاری خوبی را با مردم داشته باشند تا متقاضیان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و سرپناه امنی برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.

خوش‌کردار گفت: بر اساس دستورالعمل طرح ویژه مسکن روستایی و مصوبه هیات وزیران، تسهیلات مسکن روستایی هم به روستاها و هم به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود و مردم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گفته وی، متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی می‌توانند با مراجعه به شهرداری، نقشه و پروانه اخذ کنند و با اخذ معرفی‌نامه شهرداری شهر مربوطه، به بنیاد مسکن شهرستان مورد نظر مراجعه و از تسهیلات مسکن بهره‌مند شوند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار به بنیاد مسکن واگذار شده است،اظهار داشت: شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان همدان شامل مریانج، جورقان و قهاوند، در شهرستان رزن شامل رزن و دمق، شهرستان درگزین شامل قروه، کرفس و شاه‌هنجرین، شهرستان فامنین خودِ فامنین و در شهرستان ملایر شامل جوکار، ازندریان، زنگنه و سامن است که می‌توانند از تسهیلات طرح ویژه مسکن استفاده کنند.

خوش‌کردار همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان نهاوند را شامل گیان، برزول و فیروزان، شهرستان اسدآباد پالیز و آجین و شهرستان تویسرکان شامل سرکان و فرسفج و در شهرستان بهار شامل صالح‌آباد، لالجین و مهاجران عنوان کرد که می‌توانند از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بهره‌مند شوند.

به گفته او؛ در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند و تسهیلات ساخت مسکن را از راه و شهرسازی بگیرند که بانک‌های مسکن پرداخت کننده این تسهیلات هستند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن