Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی رکود در صنف لوازم التحریر و افزایش مالیات

رکود در صنف لوازم التحریر و افزایش مالیات

رئیس اتحادیه صنف لوازم التحریر استان همدان گفت: هرساله  این موقع از سال صنف لوازم‌التحریر بیشترین فروش سال خود را تجربه می‌کرد ولی دو سال است که بازار این صنف به دلیل کرونا و تعطیلی مدارس راکد است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، عباس ستاره افزود: از طرفی دانش‌آموزانی هم که هر سال با ذوق به همراه خانواده برای خرید کتاب مراجعه می‌کردند، از این امر محروم شده‌اند.
رئیس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر همدان همچنین با اشاره به افزایش قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته گفت: به دلیل تعطیلی مدارس بسیاری از لوازم‌التحریرهای دانش‌آموزان از سال قبل بدون استفاده مانده است به همین علت دیگر برای خرید اقدام نمی‌کنند.
وی اظهار داشت: با وجود رکود بازار شاهد افزایش مالیات هم هستیم، مسئولین گویا با این کار می‌خواهند صنف لوازم‌التحریر را نابود کنند.
ستاره با بیان اینکه آموزش و پرورش با گرفتن حق توزیع کتب درسی از کتاب فروش‌ها بزرگ‌ترین ظلم را در حق آنان کرد، افزود: آموزش و پرورش با این کار 20 هزار کتابفروش در سطح کشور را نادیده گرفته است.
وی تصریح کرد: فروش کتابی که حق مسلم کتاب‌فروش‌ها بوده را به راحتی از او گرفتند و هیچ دلیل قانع کننده‌ای هم ندارند، حتی جلسه مجازی‌ای هم با سازمان پژوهش داشتیم و تمامی شرایط آن‌ها را گرچه به حق نبود پذیرفتیم ولی باز هم اتفاقی نیفتاد.
رییس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر همدان مطرح کرد: اگر فروش کتاب را مجدد به ما واگذار کنند، 70 درصد مشکلات حل می‌شود و با کمال میل مالیات هم پرداخت می‌کنیم ولی با این روند دیگر اثری از صنف ما باقی نمی‌ماند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن