Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش ۶۰ درصدی قیمت کفش در همدان

افزایش ۶۰ درصدی قیمت کفش در همدان

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه نرخ کفش‌های تابستانی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است گفت: این گرانی سبب کاهش قدرت خرید مردم شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمد گازرانی با بیان اینکه شرایط بازار برای تولیدکننده و بازاریان رضایت بخش نیست اظهار داشت: هزینه مواد اولیه و تولید کفش نسبت به سال گذشته صد در صد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه با وجود گرانی 100 درصدی مواد اولیه و هزینه کارگر و حمل و نقل، قیمت کفش نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش قیمت داشته است تصریح کرد: در شرایط فعلی تولیدکننده و بازاریان سود دریافتی خود را کاهش داده‌اند.
رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان افزود: تولیدکنندگان کیف و کفش همدان کالاهای خود را با کمترین سود به دست مردم می‌دهند تا مشتری‌های خود را حفظ کنند.
گازرانی با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد از کیف و کفش موجود در بازار همدان مربوط به تولید استان همدان است، گفت: کیفیت و تنوع محصولات خوب است اما فروشگاه‌ها برای تنوع بیشتر مجبور به خرید از استان‌های دیگر هستند.
وی از صادرات کفش‌های تولید استان به کشورهای خارجی خبر داد و اظهار داشت: محصولات ما به کشورهایی مانند روسیه، ارمنستان، افغانستان و کردستان عراق صادر می‌شود.
رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با تاکید بر اینکه از نظر تولید کفش و صادرات مشکلی نداریم، تصریح کرد: اما برای بهبود صادرات و جذب مشتری از کشورهای خارجی نیازمند حمایت دستگاه‌های اداری استان هستیم.
گازرانی با بیان اینکه بیشترین تولید کفش استان مربوط به کفش زنانه و چرم مصنوعی است عنوان کرد: در زمینه تولید کیف نیز 50 درصد محصولات چرم مصنوعی و 50 درصد هم طبیعی است.
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگانی که برند ثبت کرده و با کشورهای خارجی ارتباط گرفتند شرایطشان بسیار خوب است، تصریح کرد: شرایط کرونایی روند صادرات را کند کرده است.
رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه سازمان ملی کفش ایران راه‌اندازی شده است اظهار داشت: این سازمان در چند موضوع همکاری می‌کند که یک بخش آن کفش است. با توجه به اینکه خودم هم عضو این سازمان هستم امید است بتوانیم گامی موثر در رشد صنعت کفش همدان برداریم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن