Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مسابقه وزارت راه برای طراحی ایستگاه راه‌آهن همدان/ باید در شأن همدان کار کنیم

مسابقه وزارت راه برای طراحی ایستگاه راه‌آهن همدان/ باید در شأن همدان کار کنیم

استاندار همدان گفت: شأن هیچ مدیری بالاتر از همدان نیست و حتی اگر یک رئیس جمهور هم در این استان کار کند، شأنش از همدان بالاتر نیست؛ ما باید در شأن همدان کار کنیم.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه چند طرح در استان با حضور وزیر افتتاح شد، اظهار داشت: یک هزار میلیارد تومان از محل طرح تحول نظام سلامت نصیب استان شده است.

وی با بیان اینکه 350 هزار متر مربع ساخت و ساز در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: اگر طرح تحول نظام سلامت اجرا نمی شد و مورد حمایت ریاست جمهوری قرار نمی گرفت، از مزایای زیادی عقب می ماندیم و مردم درد بیماری و نداری را تحمل می کردند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه نظام سلامت به معنای درمان نیست، یادآور شد: سلامت در بهداشت جهانی به معنی رفاه جسمی، روحی و اجتماعی است و طرح تحول این تعریف را به ارمغان آورد.

استاندار همدان با بیان اینکه رسانه ها در حمایت از دولت بسیار کارآمد عمل کردند، گفت: اقلیتی از رسانه ها در خصوص اینکه دولت در این چهار سال چه عملکردی داشت، موضوعاتی مطرح کردند که باید توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

وی به هشت هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اشاره و تصریح کرد: هزار تخت بیمارستانی به تخت های استان اضافه شد اما این موارد دیده نشد.

نیکبخت با بیان اینکه سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی ساخت و ساز تنها در بخش بهداشت و درمان دیده نشد، گفت: کل ریل گذاری همدان- مرکزی پس از برجام و سفر ریاست جمهوری به استان، صورت گرفت اما توسط این رسانه ها نادیده گرفته شد.

استاندار همدان در خصوص همکاری نمایندگان مجلس در اجرای این طرح ها، بیان کرد: طراحی ایستگاه پیش بینی شده در داخل شهر توسط وزیر راه و شهرسازی به مسابقه گذاشته شده و تأکید وزیر بر این است که ایستگاه باید در شأن همدان باشد.

وی با بیان اینکه اگر رئیس جمهوری هم در همدان کار کند، شأن او از همدان بالاتر نیست، اظهار داشت: ما باید در شأن همدان کار کنیم و دولت در این زمینه کار کرده و می کند و باید این را ببینیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه بالاترین سقف نیروگاه خورشیدی یک مگاوات بود، خاطرنشان کرد: همدان نیروگاه هفت مگاواتی را افتتاح کرد و چند نیروگاه دیگر را نیز در دست ساخت دارد.

وی از ارتقاء رتبه کسب و کار استان همدان خبر داد و افزود: این آمار نشان دهنده کار در استان است؛ هرچند کار نکرده بسیار است و تا وقتی بیکار و مشکل اشتغال داریم، باید کار کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه طرح های دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد به ظرفیت تولید بیش از 50 درصد رسید، یادآور شد: باید خدمات دولت را ببینیم؛ من قبول ندارم که این ندیدن از سوی برخی رسانه ها عناد با دولت است و به نظرم از بی اطلاعی است.

وی با اشاره به پرداخت 54 میلیارد تومان وام ازدواج در سال 94، یادآور شد: در سال قبل 266 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شد که به 167 میلیارد تومان در پنج ماه ابتدایی سال جاری رسید.

نیکبخت در خصوص نیاز 770 هزار میلیارد تومان و 70 میلیارد دلار برای رسیدن به نرخ رشد هشت درصدی، تصریح کرد: تأمین این میزان مبلغ به سرمایه گذاری نیاز دارد و باید از سرمایه گذار حمایت و همدان را آماده سرمایه گذاری معرفی کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه 15 هتل و اقامتگاه در چند سال اخیر ایجاد شد، اظهار داشت: از این تعداد چند هتل پنج ستاره هستند.

وی تأکید کرد: مراکز آموزشی و دانشگاه های آمادگی کامل را برای استقبال از دانش آموزان و دانشجویان داشته باشند.

نیکبخت با بیان اینکه شرایط برای سه قوه در کشور مهیاست، خاطرنشان کرد: مردم منت خود را بر دولت گذاشتند و بیشترین مشارکت و انتخاب را داشتند؛ از طرفی مجلس نیز برای دولت سنگ تمام گذاشت و حالا نوبت ماست که به وعده های داده شده عمل کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن