Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نرخ چندبرابری برخی کالاها در پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها/ سازمان تعزیرات پاسخگوی هرج و مرج قیمت ها در بازار باشد

خجسته:
نرخ چندبرابری برخی کالاها در پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها/ سازمان تعزیرات پاسخگوی هرج و مرج قیمت ها در بازار باشد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در فروشگاه های مستقر در پایانه های مسافربری و فرودگاه ها قیمت کالاها بسیار گرانتر از سایر فروشگاه ها است که این موضوع غیرقابل پذیرش است.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته در خصوص نظارت بر وضعیت قیمت ها در بازار و فروشگاه ها گفت:باید پذیرفت قیمت برخی از کالاها بدون توجه به مولفه های اقتصادی در بازار با افزایش روبرو می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در فروشگاه های مستقر در پایانه های مسافربری و فرودگاه ها قیمت کالاها بسیار گرانتر از سایر فروشگاه ها است که این موضوع غیرقابل پذیرش است.

خجسته در ادامه افزود:در حال حاضر اقتصاد کشور در شرایط رکودی است و بطور طبیعی سطح درآمد اکثریت خانوارها در شرایط مطلوبی نیست بنابراین باید سازمان های نظارتی بازارها را کنترل کنند.

وی افزود:متاسفانه گاهی به دلیل عدم نظارت موثر، شرایط بوجود می آید که قیمت یک کالا دو الی سه برابر از حد معمول می شود.

خجسته با بیان اینکه نباید در بازار هرج و مرج باشد، تصریح کرد: وزارت دادگستری، سازمان تعزایرت،سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه های ذی ربط باید مانع از گرانفروشی شوند و در این رابطه باید پاسخگو باشند؛ البته نباید فراموش کرد بطور مثال در برخی از کشورها طی چند سال قیمت ها از ثبات برخوردار است. 

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت یک محصول بر اساس بهای تمام شده و سایر مولفه های اقتصادی تعیین می شود، یادآور شد: هماهنگی بین سازمان های نظارتی لازمه کنترل قیمت در بازار است./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن