Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ششم اردیبهشت پایان رسمی ریل گذاری راه آهن همدان- تهران

ششم اردیبهشت پایان رسمی ریل گذاری راه آهن همدان- تهران

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های وزارت راه و شهر سازی گفت: پنجم یا ششم اردیبهشت ماه، ریل گذاری راه آهن همدان- تهران به پایان می رسد.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، جبارعلی ذاکری همزمان با بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن همدان- تهران این طرح را یکی از پنج طرح اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با تلاش های صورت گرفته در روزهای آینده پایان ریل گذاری اعلام می شود.

وی ادامه داد: طول ریل گذاری 267 کیلومتر است که ۱۲ ایستگاه از جمله چهار ایستگاه بزرگ شامل ایستگاه ساوه، نوبران، فامنین و ایستگاه باری همدان دارد.

ذاکری همچنین تصریح کرد: در ادامه ایستگاه داخلی شهر همدان به عنوان ایستگاه مسافربری افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریل گذاری تا نزدیک شهر همدان انجام شده است، یادآور شد: در سه چهار ماه قبل با توجه به تأمین اعتبار، ۷۴ کیلومتر ریل گذاری انجام شد به طوریکه رکورد ۱۶۶۴ متر با 23 واگن در روز به ثبت رسید.

معاون وزارت راه و شهرسازی با اشاره به باقی ماندن 20 کیلومتر ریل گذاری تا همدان، خاطرنشان کرد: ریل گذاری، ششم اردیبهشت ماه به طور رسمی به همدان می رسد اما این انتهای مسیر همدان نیست و به سنندج می رسد.

وی ادامه داد: کلنگ زنی روسازی راه آهن همدان- سنندج انجام شده و تا سنندج ۱۸ کیلومتر ریل گذاری در سال جاری انجام می شود.

ذاکری همچنین خاطرنشان کرد: ایستگاه های مسیر راه آهن همدان- تهران تکمیل شده و ایستگاه باری همدان به عنوان ایستگاه مسافری نیز خواهد بود و در فاز اول در ۴۵ روز، تکمیل مسیر نیز آماده می شود.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن