Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ضبط و معدوم‌سازی 92 تن لاشه گوشت غیربهداشتی در همدان

ضبط و معدوم‌سازی 92 تن لاشه گوشت غیربهداشتی در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از بازرسی 9274 تن از لاشه‌های گوشت گاو، گوسفند، گوساله و بز در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از مجموع لاشه‌های گوشت بازرسی شده در سال گذشته، 92 تن غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم شد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمودرضا رسولی با بیان اینکه طی سال گذشته 28 هزار و 949 تن طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور کنترل و بازرسی شدند، افزود: از مجموع بررسی‌های انجام شده 125 تن، معادل 83 هزار و 388 قطعه غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط شده است.

وی به بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 93 هزار و 666 مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در اثر این بازرسی‌ها 346 هزار و11 کیلوگرم از فرآورده‌ها غیرقابل مصرف و ضبط شدند همچنین 417 مورد به مراجع قضائی معرفی شد.

رسولی از انجام 12 هزار و 397 مورد واکسیناسیون علیه بیماری هاری در سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 8 میلیون و 138 هزار و 87 نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک همچون بیماری شاربن، تب برفکی، آبله و ... مایه‌کوبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 18 هزار و 675 رأس دام نیز عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه بیماری‌های سل و بروسلوز انجام شده همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی 36 هزار و 313 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته‌ است.

کاهش 42 درصدی کانون بیماری‌های دامی در سال گذشته

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کاهش 42 درصدی کانون‌های بیماری‌های دامی در سال گذشته خبر داد و گفت: کانون‌های تب‌برفکی نیز در مقایسه با سال 94 کاهش 62 درصدی داشته است.

وی به بیماری آنفلوآنزای پرندگان اشاره کرد و گفت: 20 هزار و 45 مورد مراقبت فعال از واحدهای صنعتی و سنتی پرورش طیور به منظور رصد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده و 12 هزار و 743 نمونه در این زمینه اخذ شده است.

رسولی یادآور شد: راه‌اندازی سالن‌های پیش‌سرد در کشتارگاه‌های شهرستان‌های نهاوند، کبودراهنگ، ملایر و بهار از جمله فعالیت‌های انجام شده دامپزشکی در سال گذشته بوده است.

وی به درج جنس و نوع دام در لیبل‌های الصاقی بر روی لاشه‌های استحصالی در کشتارگاه‌های دام اشاره کرد و گفت: بسته‌بندی آلایش و ضمائم خوراکی دام در کشتارگاه دام شهرستان بهار نیز انجام شده است.

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن