Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرونده مسکن مهر همدان بسته شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان:
پرونده مسکن مهر همدان بسته شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: پرونده مسکن مهر استان از نظر ما بسته شده و تنها دو پروژه مسکن مهر مریانج و قروه با جمعیت زیر 25 هزار نفر باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حسن ظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از قیر اعتباری سال قبل، اظهار داشت: در لایحه قانون بودجه سال 94 و سال قبل لایحه ای تنظیم شد و بر آن اساس در سال 94 بیش از 95 روستا و در سال قبل 115 روستا از لایحه قیر اعتباری برای آسفالت روستایی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه آسفالت 50 روستا در سه ماه ابتدایی امسال انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: جهش خوبی در شاخص بهسازی استان اتفاق افتاد و این شاخص به 62 درصد رسید که نتیجه هم افزایی دستگاه ها و مشارکت مردم است.

ظفری با اشاره به اینکه فاز اول طرح هادی در 595روستای استان شروع شده است، افزود: 86 درصد از جمعیت روستایی در این روستاها زندگی می کنند و از مزیت طرح هادی روستایی بهره مند شدند.

وی همچنین تصریح کرد: فاز یک 364 روستا به پایان رسیده و 13 نقطه روستایی نیز به شهر تبدیل شده است.

ظفری ادامه داد: اجرای طرح هادی 208 روستا، نیمه کاره است و در دستور کار قرار دارد و با استفاده از قیر اعتباری سال جاری این ظرفیت وجود دارد که آسفالت معابر 150 روستا انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به محدودیت های اقتصادی در اجرای طرح هادی روستایی اشاره و تصریح کرد: بازنگری طرح های هادی روستایی در 325 نقطه انجام شده و در سال جاری نیز مبتنی بر نیازهای سطح استان، بازنگری بالغ بر 30 روستا هدف گذاری شده که امید می رود با تأمین اعتبارات، این طرح به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه افق بازنگری طرح هادی روستاها 10 ساله است، یادآور شد: این بازنگری مبتنی بر شرایط امروز باید نیازهای کالبدی روستاها  را پاسخ دهد.

ظفری با اشاره به اینکه شاخص کشور در طرح هادی روستایی96 درصد است، اظهار داشت: این شاخص در استان همدان در سال 91 به صد در صد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از حمایت حساب 100 امام(ره) خبر داد و افزود: 508 واحد نیمه تمام مسکن روستایی سال های قبل که مالکین و متقاضیان آن قادر به تکمیل واحد مسکونی خود نبودند با اعتبار یک میلیارد و 730 میلیون تومان، تکمیل و در اختیار مالکین قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال قبل بالغ بر185 میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات مسکن روستایی به استان همدان ابلاغ شده است، بیان کرد: سهمیه استان 10 هزار سهمیه است و هشت هزار و 812 فقره پرونده متقاضیان واجد شرایط در سامانه مسکن روستایی تکمیل شده و آماده ارسال به بانک است.

ظفری با بیان اینکه سه هزار پرونده برای ارسال به بانک آماده شده است،اظهار داشت: 600 فقره عقد قرارداد انجام شده و پرونده دو هزار و 800 واحد مبتنی بر تسهیلات سال 93 و 94 نیز تکمیل شده و پیش بینی می شود که تا پایان امسال بیش از چهار هزار واحد آماده بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به وجود 175 هزار واحد مسکن روستایی در استان همدان، یادآور شد: مبتنی بر سهمیه سنوات قبل تا امروز بیش از 85 هزار واحد از تسهیلات نوسازی، بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کردند و به عبارتی می توان گفت49 در صد از مساکن روستایی نوسازی و بهسازی شدند و امید می رود تا افق 1404  به 75 درصد ارتقاء یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وجود پنج میلیون و 127هزار واحد مسکن روستایی در کشور، اظهار داشت: یک میلیون و 570 هزار واحد از تسهیلات استفاده کرده که 41درصد از کل مساکن روستایی را شامل می شود.

وی افزود: از یک هزار و 41 روستای دارای سکنه 941 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند که در 940 روستا متقاضیان واجد شرایط از تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استفاده کردند.

حسن ظفری با بیان اینکه در کشور سه میلیون و 92 هزار و 305 فقره سند مالکیت برای مساکن روستایی صادر شده که 60  درصد از مساکن روستایی را شامل می شود، اظهار داشت: در همدان 140 هزار پرونده به میزان 82 درصد از پرونده ها سند مالکیت دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار قطعه زمین در 120 روستا جهت رفع مشکل مسکن روستایی واگذار خواهد شد، گفت: تسهیلات مسکن روستایی برای متقاضیان تا سقف  18میلیون تومان با سود پنج درصد و در  دوره بازپرداخت 15 ساله در نظر گرفته شده و متقاضیان به نظام بانکی معرفی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برش ملی برای بنیاد مسکن در اقتصاد مقاومتی تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: برنامه های استان در سال قبل صد در صد محقق شده و در سال جاری نیز برنامه ها با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اتمام پرونده مسکن مهر استان، یادآور شد: تنها دو طرح مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیمه تمام است که شامل  پروژه مسکن مهر مریانج با 174 واحد و پروژه قروه با 218 واحد است که در مریانج 111 واحد و در قروه 58 واحد آماده واگذاری است.

ظفری افزود: سطح تسهیلات به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و امید می رود مردم هرچه سریعتر آورده خود را فراهم کنند تا طرح سریعتر به پایان برسد.

وی با اشاره به بهره برداری از پنج هزار و 700 واحد مسکن مهر در استان، تصریح کرد: تعدادی از واحدها فاقد متقاضی است و قرار شده نسخه ملی برای واگذاری آن تدوین شود.

ظفری از بهره برداری 356 واحد مسکن حمایتی در استان تا یک ماه آینده، خبر داد و افزود: این تعداد مسکن شامل  180 واحد در همدان و 176 واحد در ملایر است.

وی گفت: مسکن حمایتی به قیمت تمام شده مبتنی بر تسهیلات ارزان قیمت و خدمات مدیریت ناچیز بدون واسطه در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: طرح توجیهی 20 روستا در استان به تصویب رسیده و مورد استقبال قرار گرفته است.

ظفری با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمت برای تغییر کاربری اعمال نشده است، یادآور شد: حتی اگر افزایش قیمت اعلام و ابلاغ شود، هیچ ارتباطی به انتخابات ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت واحد مسکونی در روستا در حال نزدیک شدن به قیمت واقعی است، خاطرنشان کرد: مسکن روستایی در تولید ناخالص ملی، ارزش خود را پیدا نکرده و نقشی در اقتصاد کلان نداشته اما به تدریج این ارزش را پیدا می کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن