Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پول‌های کثیف در موسسات مالی و اعتباری سرمایه گذاری می‌شود

پول‌های کثیف در موسسات مالی و اعتباری سرمایه گذاری می‌شود

‌معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: بیشترین میزان پول‌های کثیف برای تطهیر و قانونی شدن در موسسات مالی و اعتباری سرمایه گذاری می‌شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید گلستانی ‌در خصوص ضرورت اجرای قانون مبارزه با پولشویی افزود: راهکارهای عملی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی گرفتن مبحث پولشویی است چون هم اینک پول‌های کثیف به دست آمده از قاچاق تبدیل به باغ و خانه شده و در موسسات مالی و اعتباری سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی کشور وجود 7هزار موسسه مالی و اعتباری است که شماری از آنها به پولشویی مشغول هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ادامه داد: پول قاچاق با ورود به این موسسات، تبدیل به پول تمیز شده و در فعالیت‌های اقتصادی نیز به کار گرفته می‌شود بدون اینکه هیچگونه شناسایی، رصد، برخورد قانونی و مالیاتی با آن شده باشد.

گلستانی گردش مالی حاصل از قاچاق را 600 هزار میلیارد ریال عنوان کرد که 150 هزار میلیارد ریال کشف شده و 450 هزار میلیارد ریال از این سود در‌کشور تطهیر می‌شود.

وی بیان کرد: هم اینک اجرایی کردن قانون پولشویی به وادی فراموشی سپرده شده است و این امر موجب شده قاچاقچیان با چراغ خاموش فعالیت خود را عملی کنند و از پول‌های به‌دست آمده از این حوزه به راحتی استفاده کنند.

منبع: روزنامه حمایت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن