Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی امضای14 تفاهم نامه صادرات از همدان به عراق/همدان سه میلیون خودروی عراق را دوگانه سوز می کند

امضای14 تفاهم نامه صادرات از همدان به عراق/همدان سه میلیون خودروی عراق را دوگانه سوز می کند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان گفت: در نمایشگاه توانمندی های عراق، 14 تفاهم نامه برای صادرات محصولات استان همدان به این کشور منعقد شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، کیوان گردان در کارگروه توسعه صادارت غیرنفتی استان همدان با بیان اینکه یک و نیم میلیارد دلار از سوی عراق برای خریداری محصولات ایران در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه بود.

وی با تأکید بر اهمیت صادرات برای نجات تولید، یادآور شد: واحدهای تولیدی استان به صورت پراکنده در نمایشگاه های مختلف حضور پیدا می کردند اما 20 واحد از همدان به صورت متمرکز در نمایشگاه توانمندی های بغداد شرکت کردند.

گردان افزود: برگزاری جلسات، اعزام شرکت ها به نمایشگاه و ارسال محموله ها به عراق پنج تا شش ماه به طول انجامید که حاصل جلسات با تولیدکنندگان استان انعقاد 14 قرارداد بوده است.

وی با اشاره به صادرات بخاری، بطری نوشابه، مبل و منبت، کاغذهای بسته بندی، پوشاک و سایر محصولات حاصل از انعقاد قراردادها در نمایشگاه، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه دوگانه سوز کردن سه میلیون خودروی عراق با شرکت کنترل گاز اکباتان منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی استان همدان با بیان اینکه قراردادهایی نیز به دنبال حضور تولیدکنندگان همدان در نمایشگاه مسکو منعقد شد، تصریح کرد: تولیدکنندگان قراردادهای خوبی را منعقد کرده و مراوداتی را با تولیدکنندگان روسیه دارند.

وی ادامه داد: شرکت بامبو چوب شهرک صنعتی رزن پس از حضور در نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در بغداد، یک محموله را به کشور عراق صادر کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن