Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سومالی، غنا و عمان سه بازار هدف جدید همدان/کاهش چهار درصدی صادرات از گمرک همدان

سومالی، غنا و عمان سه بازار هدف جدید همدان/کاهش چهار درصدی صادرات از گمرک همدان

مدیرکل گمرک استان همدان گفت: سومالی، غنا و عمان به بازارهای هدف همدان اضافه شده اند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، جمال خشوعی با بیان اینکه صادرات استان نسبت به دو سال قبل تغییر قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: اظهار از راه دور صادرکنندگان یکی از امتیازات گمرک استان است و از نظر هزینه ای و زمان ترخیص کالا نیز مزیت هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: تعداد صادرکنندگان سال 93، 40 نفر بوده که در سال جاری به 75 نفر افزایش یافته که اگر رضایت از گمرک وجود نداشت باید تعداد صادرکنندگان کاهش پیدا می کرد.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه 80 درصد محصولات کشاورزی استان از سایر گمرکات صادر می شود، گفت: یکی از مشکلات صادرات در استان، گواهی مبدأ بوده که این مانع تا حدودی برطرف شده است.

وی افزود: در حوزه استاندارد نیز مشکلاتی وجود داشت که با همکاری اداره کل استاندارد مشکلات در این بخش برطرف شد.

خشوعی با بیان اینکه ترخیص کالا یک ساعته باید انجام شود، تصریح کرد: واردات باید حداکثر در سه روز ترخیص شود درحالیکه در گذشته واردات دو ماه در گمرک باقی می ماند و ارزش خود را در بازار از دست می داد.

مدیرکل گمرک استان همدان به افزایش رضایتمندی واردکنندگان و صادرات از گمرک استان، یادآور شد: برگشت پول از دیگر مشکلات است؛ برای مثال می توان به صادرات فرش به آمریکا، امارات و چین اشاره کرد که هنوز پول آن نقد نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد بازارهای هدف محدود یکی از مشکلات به شمار می رود و در حال حاضر عمده بازار هدف همدان، عراق است که با توجه به حضور رقبای جدی همچون ترکیه و همچنین حضور داعش، موانعی در صادرات ایجاد می شود.

خشوعی با بیان اینکه صادرات از گمرک ملایر 87 درصد افزایش یافته است، گفت: صادرات استان نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش یافته و صادرات سیمان همدان نیز به تنهایی  با کاهش 87 درصدی روبه رو است.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: سومالی، غنا و عمان به بازارهای هدف همدان اضافه شده اند.

وی در ادامه یادآور شد: تقاضا می شود که تجار همدان واردات خود را از گمرک استان ترخیص کنند.

خشوعی با بیان اینکه در سال 80 صادرات 11 ماهه پنج میلیون و 588 هزار دلار بوده است، خاطرنشان کرد: در سال 88 میزان صادرات 193 میلیون دلار بوده و از سال 92 تا کنون روند رو به رشد در صادرات حاصل شده اما کاهش صادرات سیمان، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، 115 میلیون و 560 هزار دلار کالا از گمرک استان همدان صادر  شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن