Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بازگشت 370 واحد تعطیل همدان به تولید/ انجام روزانه 1300 متر ریل‌گذاری در راه آهن همدان- تهران

استاندار همدان خبر داد:
بازگشت 370 واحد تعطیل همدان به تولید/ انجام روزانه 1300 متر ریل‌گذاری در راه آهن همدان- تهران

استاندار همدان گفت: روزانه 1300 متر ریل‌گذاری در راه آهن همدان- تهران انجام می شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر رخدادی گرانبها در طول تاریخ است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب بی نظیری است که با هدایت بنیانگذار انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم ایران به وقوع پیوست.

وی در ادامه یادآور شد: صیانت مردم از این دستاورد روزبه روز بیشتر می شود چون خود مردم آن را آفریدند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه استکبار می دانست که انقلاب در دنیا تأثیر فراوانی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: همه جور تلاش پیش از انقلاب از سوی استکبار صورت گرفت اما نتیجه ای حاصل نشد و پس از انقلاب نیز به جنگ روی آورده اند و در شرایطی که فکر می کردند ایران ثبات لازم را پیدا نکرده، به ایران اسلامی تجاوز کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال اولین دهه فجری است که آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از فجرآفرینان در بین ما نیست، اظهار داشت: او در جنگ به خوبی فداکاری کرد و نقش ویژه ای در هشت سال دقاع مقدس داشت.

نیکبخت گفت: آمریکا تحریم ها را تحمیل می کند تا مردم را به زانو درآورد اما خون شهدا همواره به کمک آمد و اگر می بینیم که گزینه های روی میز تأثیری ندارند به این دلیل است که دیدند مردم در دفاع مقدس چگونه عمل کردند.

وی با بیان اینکه در پای میز مذاکرات، دولت، نظام، رهبری و مردم آورده داشتند، اظهار داشت: بی لطفی است اگر بگوییم که دستاورد و عایدی برجام کم بود و باعث شد که شش کشور مقابل یک کشور بنشیند و خواسته های به حق را بپذیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برجام تنها آورده این دولت نیست، گفت: برخی به برجام حمله می کنند و آن را مربوط به دولت می دانند در حالیکه برجام از آن دولت نیست و تنها در زمان دولت یازدهم به نمایندگی از نظام انجام شده است.

وی افزود: آمریکا دیگر یاران خود را ندارد و تنهاست و اگر بخواهد برجام را پاره کند دیگر کشوری همراهش نخواهد بود.

نیکبخت با اشاره به دستاوردهای برجام برای استان همدان، خاطرنشان کرد: هفته گذشته دو نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی افتتاح شد و سه نیروگاه هفت مگاواتی دیگر نیز کلنگ زنی شد که بزرگترین نیروگاه های خورشیدی کشور به شمار می رود.

وی افزود: سرمایه گذاری این نیروگاه ها از سوی آلمان و ایرلند صورت گرفت که نمونه ای از دستاوردهای برجام است.

استاندار همدان با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی سال جاری 11 میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است، گفت: راه آهن همدان- تهران که تا پایان اسفند امسال و یا پایان فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد، از دیگر دستاوردهاست چراکه پس از برجام ریل از آلمان، هند و ترکیه تأمین شد.

وی افزود: روزانه یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 متر ریل گذاری انجام می شود و قرار است از همدان نیز به همین میزان ریل گذاری صورت بگیرد تا در زمان مقرر افتتاح انجام شود.

نیکبخت با بیان اینکه بسیاری از مطالبات برجام هنوز پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: صادرات نفت پس از برجام به دو میلیون و 300 هزار بشکه رسید که نتیجه تلاش دولت و مجلس، هدایت مقام معظم رهبری، حمایت مردم و همکاری دولت با کشورهای دنیاست.

مدیر ارشد استان همدان گفت: در استان آنچه که از جانب دولت صورت می گیرد با همکاری نمایندگان و همراهی قوه قضاییه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان ابلاغ اقتصاد مقاومتی بیش از 200 واحد تولیدی تعطیل به تولید بازگشت، خاطرنشان کرد: پیش از آن نیز 170 واحد به تولید بازگشتند و علاوه بر این واحدهایی که با 30 درصد ظرفیت کار می کردند ظرفیت تولید خود را به بیش از 50  درصد افزایش دادند.

نیکبخت با اشاره به 880 مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: شاید تا کنون 200 تا 300 مصوبه به نتیجه رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن