Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 9 میلیون شغل در راه است/انتقادات ترامپ نشان‌دهنده امتیازات برجام برای ایران است

9 میلیون شغل در راه است/انتقادات ترامپ نشان‌دهنده امتیازات برجام برای ایران است

وزیر ورزش و جوانان گفت: این برجام به طور قطع امتیازاتی را به ایران داده که مورد انتقاد دونالد ترامپ است چراکه اگر منافع آنها تأمین شده بود، چنین اظهار نظری مطرح نمی شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، مسعود سلطانی فر در شورای اداری استان همدان ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امید می رود همانطور که در 38 سال گذشته، این نظام مقدس پس از عبور از بحران ها و منازعات مختلف با عزت، غرور، توانمند و سربلندی توانست کارنامه خوبی را در جهت ایجاد عدالت و خدمت رسانی به مردم ارائه دهد، این روند ادامه یابد و سرعت توسعه با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی افتاد اگرچه ایران هزینه های سنگینی پرداخت، خاطرنشان کرد: این نظام، مدیرانش و مردمانش آب دیده شدند.

سلطانی فر همچنین تصریح کرد: خدمات نظام در 38 سال گذشته بر هیچکس پوشیده نیست و در کنار همه خدمات، دستاورد تاریخی بزرگی حاصل شد که خط بطلانی بر نظریه چندصد ساله هوشمندان علوم سیاسی و اجتماعی کشیده است و اینکه همواره گفته می شد نظام های دینی نظام های دیکتاتور، تمرکز گرا و زور گرا هستند، باطل شد.

وی با اشاره به اینکه معمار کبیر انقلاب نظام مردم سالاری دینی را راه اندازی کرد، اظهار داشت: شاید هیچ کسی فکر نمی کرد که در سایه نظام مذهبی، حقوق را رعایت کرد و به ارزش ها احترام گذاشت و در سایه این حکومت بتوان مشارکت مردم را تحقق بخشید.

سلطانی فر اضافه کرد: کسی فکر نمی کرد که در هر انتخابات،آراء افزایش یابد و در سایه مردم سالاری دینی، احزاب، سازمان های مردم نهاد و رسانه های آزاد شکل بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه کسی فکر نمی کرد که استقلال قوه قضاییه، نظارت مردم از طریق مجلس محقق شود، خاطرنشان کرد: کسی فکر نمی کرد که با ابزار قانون اساسی بتوان نظارت را در قالب انتخاب نمایندگان، رئیس جمهور و مجلس خبرگان را اجرایی کرد.

وی افزود: ساز و کار حضور مردم در طراز کشورهای مترقی کشور در قانون اساسی کشور پیش بینی شده بود و خوشبختانه تمام این اتفاقات افتاد.

سلطانی فر با بیان اینکه هر انقلابی نظام سیاسی را ایجاد می کند، یادآور شد: گفته می شود نظام های سیاسی زاده انقلاب های بزرگ قرن بیستم تا زمانی که اهداف خود را دنبال می کنند انقلاب های سرپا هستند اما اگر اهداف در مقابل منافع ملی به فراموشی سپرده شد، دوران نقاهت را سپری خواهند کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی نظریه های مختلفی مطرح شده اما در کل اهداف کشور همواره در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در اولویت بود و در تمام برنامه ها ملاحظات فرهنگی، اعتقادی و مذهبی به عنوان اصل رعایت شد.

سلطانی فر افزود: ترامپب در ایجاد وحدت بین مردم کمک خوبی می کند و مردم وقتی تهدید خارجی را می بیند تمام مشکلات داخلی را رها کرده و به انسجام و وحدت توجه می کنند.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی در هشت سال دفاع مقدس به رخ دنیا کشیده شده است، خاطرنشان کرد: ایران با توان خود تصور کشورهایی را که به فکر جنگ با ایران هستند، تغییر می دهد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: پس از گذشت38 سال از انقلاب و مذاکرات برجام، گشایش هایی ایجاد و زمینه ها برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بدترین توافق از دیدگاه آمریکا بهترین شرایط برای ایران است، اظهار داشت: این برجام به طور قطع امتیازاتی را به ایران داده که مورد انتقاد دونالد ترامپ است چراکه اگر منافع آنها تأمین شده بود، چنین اظهار نظری مطرح نمی شد.

سلطانی فر با تأکید بر اینکه ایران با دنیا توافق  کرده است، خاطرنشان کرد: باید واقعیت ها را به مردم گفت اگرچه یکی از طرف ها بدعهدی و گستاخی می کند، ایران پایبند است و وقتی به نتیجه رسید که امکان ماندن بر پای توافق وجود ندارد، به شرایط پیش از برجام برمی گردد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سابقه 20 ساله خود در استانهای کشور، گفت: وحدت و هماهنگی که در همدان وجود دارد زیرساخت توسعه استان است که باید قدر آن را دانست.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس بررسی که یک مشاور خارجی از اقتصاد ایران انجام داد، این ظرفیت، منابع و برنامه وجود دارد که تا 20 سال آینده یک هزار میلیارد دلار در ارزش افزوده در GDP یا تولید ناخالص داخلی و 9 میلیون شغل ایجاد  شود.

سلطانی فر با بیان اینکه در حال حاضر 21 میلیون شغل در ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این 9 میلیون شغل می توان به45 درصد از میزان شغل فعلی دست یافت و امید می رود با فراهم شدن شرایط بتوان به اهداف اقتصادی رسید.

وی با تأکید بر اینکه جوانان در کشور ظرفیتی ارزشمند و موتور حرکت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند، یادآور شد: جوانان را فرصتی برای تحرک بخشیدن به موتور توسعه می دانیم و امید می رود که مشکلات آنها در بخش های مختلف برطرف شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن