Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افتتاح ۲۱ طرح بهزیستی همدان در دهه فجر

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:
افتتاح ۲۱ طرح بهزیستی همدان در دهه فجر

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: 21 طرح اجتماعی و عمرانی بهزیستی در ایام الله دهه فجر در این استان بهره برداری شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند افزود: یک مرکز مشاوره تخصصی در شهرستان همدان، سه واحد روستا مهد در شهرستان های رزن، کبودرآهنگ و همدان ، مرکز شماره 2 نگهداری کودکان موسسه تبسم شکوفه یاس و مرکز نگهداری کودکان 'قرنطینه' کیمیای مهر زیبا شهرستان همدان در دهه مبارک فجر افتتاح شدند.

وی ادامه داد: ساختمان جدید مرکز ترک اعتیاد فامنین، طرح بازسازی ساختمان بهزیستی شهرستان همدان و طرح احداث مرکز حرفه آموزی معلولان شهرستان همدان نیز از دیگر طرح های بهره برداری شده در این ایام هستند.

الوند گفت: در ایام دهه فجر طرح توسعه مرکز نگهداری معلولان دختر بالای 14 سال نسیبه ملایر بهره برداری شد که فاز توسعه یافته این مرکز با ظرفیت 50 نفر و زیربنای 200مترآماده ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان می باشد.

وی یادآوری کرد: همزمان با دهه فجر فاز توسعه مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن مرد آفتاب نیز در شهرستان ملایر با ظرفیت 45 نفر و زیر بنای 400 متر بهره برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی همدان اظهار کرد: این مراکز توسط بخش خصوصی و با مشارکت بخش دولتی راه اندازی شده اند و اعطای مجوز و نظارت آن بر عهده بهزیستی است.

الوند بیان کرد: افتتاح طرح بازسازی اورژانس اجتماعی شهرستان همدان با اعتبار 2 میلیارد ریال و افتتاح مهمانسراهای بهزیستی استان همدان با اعتبار یک میلیارد ریال نیز از جمله طرح های دیگری است که مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: سه خانوار از جامعه هدف بهزیستی در شهرستان فامنین، پنج خانوار در شهرستان نهاوند و یک خانوار تحت پوشش در شهرستان اسدآباد در دهه فجر امسال صاحب خانه شدند.

وی گفت:  برای احداث مسکن مددجویی برای خانوارهای دارای 2 معلول در روستاها 180 میلیون ریال و در شهرها تا 320 میلیون ریال کمک می شود.

الوند تاکید کرد: حدود 2 میلیارد ریال کالای اساسی از جمله ماشین لباس شویی ، یخچال، اجاق گاز و بخاری در دهه فجر به مددجویان نیازمندی که توسط مددکاران شهرستان های 9 گانه ارزیابی شده اند اعطا شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن