Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اختصاص دو ميليارد تومان تسهيلات به طرح‌های دانش بنیان و فن‌آورانه در همدان

مديركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:
اختصاص دو ميليارد تومان تسهيلات به طرح‌های دانش بنیان و فن‌آورانه در همدان

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان همدان ازاختصاص دو ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزا به طرح های فناورانه ودانش بنیان  در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان  اظهارداشت: کارآفرینان به  عنوان عاملان تغییربا برخورداری از قابلیتها وتوانمندیها وویژگیهای متعالی شخصیتی وبا همت بالا وتلاش مستمرخود ونیز بهره مندی از خلاقیت و نوآوری در توسعه وپیشرفت همه جانبه کشورها اساسی ایفا می کنند.

وی گفت: کارآفرینان با خلق ارزشهای جدید و تولید محصولات وخدمات با ارزش افزوده بالا نیازهای جامعه را مرتفع وآسایش برای جامعه به ارمغان می آورند.                                                                                                                 

وی افزود: اهداف اصلی این طرح که توسط پارک علم وفناوری پیگیری می شود حمایت از ایده ها وطرح های دانش بنیان و فناورانه فارغ التحصیلان دانشگاهی است که با سرمایه‌گذاری کوچک و ارزش افزوده متوسط و بالا، تسهیل و کارآمدسازی فرآیند عرضه و تقاضای محصولات فناورانه محقق می شود.

 توصیفیان تاکید کرد: ترویج فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان و فرهنگ کارآفرینی در میان تحصیلکردگان دانشگاهی ، ارتقای توانایی علمی و مهارتی افراد با توجه به نیازهای جامعه و ارتقای بهره‌وری نیروی کار و سرمایه، هدایت اقتصاد غیررسمی به سمت اقتصاد رسمی و افزایش درآمد افراد جامعه و بهبود معیشت آن‌ها و توسعه‌ ظرفیت های اشتغالزایی است.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان درخصوص مشخصات این طرح تصریح کرد: سقف پرداخت این تسهیلات به طر ح های نیمه صنعتی که در پارک مستقر می باشند حداکثر تا سقف 200میلیون ریال طرح ها وایده های دانش بنیان ودارای فناوری بالا مستقردر مراکز رشد حداکثر 150میلیون ریال وطرح های خوداشتغالی، خرد و تعاونیها حداکثر تا سقف 300میلیون ریال است.

توصیفیان تاکیدکرد: یکی از بزرگترین چالشهای توسعه وترویج کسب وکارهای مبتنی بر دانش فنی ونوآورانه،محدودیت منابع مالی است،حمایت های مالی می تواند راه را برای شکل گیری مشاغل نو و فناورانه باز کند ودر راستای اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی ضروری است.

لازم به ذکراست که در راستای اجرای این طرح تفاهمنامه همکاری ما بین بانک ملی استان همدان ومرکزپارک علم وفناوری استان همدان منعقد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن