Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آب در تابستان ۹۶ جیره‌بندی می‌شود؟

آب در تابستان ۹۶ جیره‌بندی می‌شود؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کمبود شدید آب در تابستان ۹۶ گفت: جیره‌بندی آب در تابستان سال آینده مطرح نیست.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا جانباز اظهار داشت: قبل از این بارش‌ها هفت استان کشور دچار کمبود نسبی بارش بوده و مشکلات کمبود آب داشتند.

وی مشهد، شیراز، کرمان و بوشهر را از جمله مرکز استان‌های دارای مشکل و تنش آبی دانست و گفت: بندرعباس از استان‌های دارای کمبود آبی بود که خوشبختانه بارش‌های اخیر وضعیت را بهبود بخشیده است.

جانباز عنوان کرد: استنباط این است که بخش‌هایی از مرکز فلات ایران که عمدتا در اثر بارش‌ها بهره کافی را نبردند دچار مشکلات کمبود آب باشند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تابستان سال آینده نسبت به تابستان امسال وضعیت کمبود آب بدتری داشته باشیم عنوان کرد: تلاش بر این است که در هیچکدام از استان‌ها جیره‌بندی نداشته باشیم.

روز گذشته وزیر نیرو به همراه تعدادی از مدیران ستادی وزارت نیرو از جمله جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای افتتاح و کلنگ زنی برخی طرح‌های حوزه آب و برق به استان همدان سفر کرد.

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی خلیج فارس و امیرکبیر هر کدام با ظرفیت هفت مگاوات، آغاز عملیات اجرایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هر کدام هفت مگاوات، آغاز عملیات اجرایی برج خنک کن دوم نیروگاه مفتح همدان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رزن و افتتاح مجتمع آبرسانی روستایی نینج پروژه‌هایی بودند که وزیر نیرو به‌خاطر آنها به همدان سفر کرده بود.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن