Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ابلاغ 3 تذکر به واحدهای تولید طلا در همدان/ابطال5 کد شناسایی واحدهای تولیدی

مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد:
ابلاغ 3 تذکر به واحدهای تولید طلا در همدان/ابطال5 کد شناسایی واحدهای تولیدی

مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون تعداد 43 مورد نمونه برداري از واحدهاي توليدكننده طلا در همدان انجام شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد مددی با بیان اینکه نمونه برداری از مصنوعات طلا به منظور بررسی میزان عیار استاندارد طلا انجام می شود، اظهار کرد: تعداد نمونه برداریها از واحدهای تولید کننده مصنوعات طلا در استان همدان تا پايان سال جاري به 82 مورد خواهد رسيد.

مددی با بیان اینکه کد شناسایی 'H' برای تولیدات طلای استان همدان تعریف شده است، افزود: تعهد كتبي لزوم رعايت استاندارد مربوطه و عيار رسمي كشور از تمامي توليدكنندگان طلا در كشور توسط سازمان ملي استاندارد قبل از صدور ابلاغ كدشناسايي واحد تولید کننده اخذ مي شود.

وی با اشاره به اینکه عيارهاي رسمي تعريف‌ شده براي طلا عيار 750، 833 و 916 است، ادامه داد: تمام آزمون ها بر روي نمونه ها، طبق نامه ابلاغي سازمان و با روش كوپلاسيون توسط آزمايشگاه همكار تاييد صلاحيت شده سازمان ملی استاندارد صورت می گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به نتایج آزمون نمونه ها در صورت وجود عدم انطباق با استاندارد مربوطه، به واحد توليدكننده طلا بر اساس ميزان انحراف از عيار رسمي، تذكر یا اخطار یا تعليق یا ابطال پروانه كدشناسايي طلا صورت گرفته و به مراجع قانوني تعزيرات يا حسب ضرورت به دادگاه معرفي خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در مورد عدم انطباق جزئي با استاندارد مربوطه، به واحد توليد کننده طلا تذكر داده مي شود، گفت: از ابتداي سالجاری تا كنون، 3 مورد تذكر به واحدهاي توليد کننده طلا در استان ابلاغ شده است.

 وی گفت: همچنین در مورد عدم انطباق عمده با استاندارد مربوطه، به واحد توليدکننده اخطار داده شده و اخذ تعهد كتبي انجام می شود.

وی اظهار داشت: از ابتداي سالجاری تاكنون یک مورد اخطار برای تولید کننده طلا در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم انطباق بحراني، توليدكننده به تعزيرات حكومتي معرفي مي‌شود و پروانه كدشناسايي واحد ابطال مي گردد، گفت: از ابتدای سالجاری تاكنون، 6 واحد توليدي به دليل عدم انطباق بحراني به مراجع ذي صلاح ارجاع شده اند و كد شناسايي آنها ابطال شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه خريد و فروش هرگونه مصنوع طلاي بدون كدشناسايي و يا مصنوعات توليد خارج در طلافروشي هاي استان طبق قوانين ممنوع است، گفت: وظيفه اداره استاندارد بررسي عيار فلزات گرانبها و كنترل مستمر آنها در سطح توليد و عرضه بر اساس روش اجرايي نظارت بر عملكرد واحدهاي توليدكننده و توزيع‌كننده مصنوعات طلا است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن