Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مصرف روزانه 13.5 میلیون متر مکعب گاز در همدان/مصرف افزایش یافت/صرفه‎جویی کنید

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خبر داد:
مصرف روزانه 13.5 میلیون متر مکعب گاز در همدان/مصرف افزایش یافت/صرفه‎جویی کنید

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مصرف گاز در چند روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

محمد مهدی مهدوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر افزود: در چند روز گذشته با توجه به برودت هوا، روزانه 13 تا 13.5 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون دو هزار و 981 میلیون متر مکعب بوده است، اظهار داشت: مصرف نسبت به سال قبل 27 درصد و مصرف در این چند روز نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

مهدوی میزان بدهی بخش های مختلف به شرکت گاز همدان را 120 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان بدهی 55 میلیارد تومان به بخش خانگی اختصاص دارد.

وی همچنین تصریح کرد: در سال جاری تنها چهار تا پنج درصد از بدهی های سال قبل مشترکین پرداخت شده و هنوز رقم بدهی بالاست.

مهدوی افزود: بدهی جایگاه های CNG  به شرکت گاز استان 21 میلیارد تومان است که از این میزان 15 میلیارد تومان به دو جایگاه متعلق به شهردای ملایر و یک جایگاه شهرداری نهاوند اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح همدان روزانه 100 هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کند، اظهار داشت: نیاز نیروگاه به گاز روزانه 4.5 میلیون مترمکعب است اما با توجه به اعمال محدودیت، مصرف کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این اعمال محدودیت در کارخانه سیمان نیز انجام شده اما در دیگر بخش ها به ویژه در بخش خانگی هیچ گونه اعمال محدودیتی وجود ندارد.

مهدوی تأکید کرد: هرچند کمبود گاز در استان وجود ندارد و محدودیتی نیز در بخش خانگی اعمال نشده اما کماکان به مردم توصیه می شود که صرفه جویی در مصرف گاز را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه مصرف گاز به اندازه نیاز صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: منظور از صرفه جویی، تحمل سرما از سوی مردم نیست بلکه تقاضای ما این است که مصرف گاز بیش از نیاز صورت نگیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه میانگین دمای مشخص شده در ادارات 18 تا 20 درجه بالای صفر است، یادآور شد: این میزان مصرف در دستورالعمل ارسالی از سوی معاونت اول ریاست جمهوری مورد تأکید قرار گرفته و از دستگاه ها تقاضا می شود که رعایت دمای رفاه را در نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی با خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی پس از پایان وقت اداری و روزهای تعطیل، موظفند اقدام لازم را در راستای مدیریت مصرف به عمل آورند.

مهدوی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در این ایام هیچ گونه قطعی گاز در استان گزارش نشده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن