Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر استان خواستار تعدیل نرخ مالیاتی شد

بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر استان خواستار تعدیل نرخ مالیاتی شد

مدیران شرکتهای حمل و نقل جاده ای کالا و مسافرو سیمان استان همدان در دیدار با معاون امور اقتصادی و  توسعه منابع استاندار خواستار مساعدت و تعدیل در نرخ های مالیاتی شدند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، معاون امور اقتصادی و  توسعه منابع استانداری همدان در جمع مدیران و نمایندگان صنف حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: تلاش دولت حذف واسطه ها , حضور در عرصه جهانی معاملات وتقویت اقتصاد به ویزه بخش حمل و نقل است.

رضا قیاسی  در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی بخش حمل و نقل استان با حضور  مدیر کل و کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مدیر کل امور مالیاتی, مدیران و مسئولین انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالا ، سیمان و مسافر در استانداری برگزار شد گفت : به رغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها و سایر مسائل شاهد حمل و نقل روان و بدون دغدغه ای در جامعه هستیم.

وی پس از استماع مسائل و مشکلات مطرح شده ؛ ضمن درخواست از مدیر کل امور مالیاتی مبنی بر ارائه راهکارهای مناسب و منطبق بر قوانین مالیاتی خطاب به حاضرین اظهار کرد : از عملکرد مطلوب و حسن نظر مسئولین  امور مالیاتی استان اطمینان دارم .

قیاسی افزود: ضمن قدر دانی از زحمات بخش حمل و نقل جاده ای ؛  در حمایت از همه اقشار مردم به ویژه صنف پر تلاش حمل و نقل تاکید می کنم،  همه ما موظف به  رعایت اصول دریافت و پرداخت ها طبق قانون هستیم تا بتوانیم با  پرداخت درست مالیات از اقتصاد متکی بر فروش نفت رهایی یابیم .

 محمد رودباری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز ضمن تشریح فعالیت  شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر در سطح استان در استان خواستار  تسهیل و مساعدت در امور مالیاتی این شرکت ها شد .

وی تاکید کرد : درآمد تعیین شده از کرایه حمل  برای شرکتها  10 درصداست که  3 درصد از درآمد حاصله به دولت پرداخت می شود ولی به دلیل کاهش حمل و نقل کالا از سطح استان ؛ در بازار رقابت شرکت ها سهم 7درصد خود را به 3 تا 4 درصد نیز کاهش می دهند در حالیکه طبق قانون باید مالیات بر درآمد تعیین شده را پرداخت نمایند.

رودباری گفت: یکی از مشکلات عمده این شرکت ها عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان است،  ولی خود ملزم به پرداخت این مالیات نیز می باشند و در مجموع رقم پرداخت مالیات آنان افزایش یافته و متضرر می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  اظهارداشت : با توجه به نقش و فعالیت چشمگیر بخش حمل و نقل جاده ای و کاهش بار و مسافر در سطح استان برای تقویت موقعیت شرکت ها و حفظ بازار خرید سیمان و سایر کالاها از استان این مجموعه نیازمند حمایت و برقراری زمینه های کاهش نرخ حمل بار؛ از جمله مالیات  هستند .

روسای  انجمن صنفی کالا, مسافر و سیمان رزن نیز با بیان پاره ای از مشکلات موجود در راستای تفاوت نرخ مالیاتی، تاخیر در ابلاغ بدهی های مالیاتی و...خواستار ارائه راهکار وچگونگی دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات گیرندگان این بخش شدند

دبیر انجمن صنفی کالای شهرستان های همدان نهاوند و ملایر نیز با ارائه توضیحاتی در زمینه هزینه هایی که شرکت ها در قبال نیروها , مکان , امکانات ضروری و اینترنت می پردازند گفت: جبران کاهش محسوس حمل کالا که ناشی از تحریم و کم شدن تولید کارخانه های کشور و استان شده است حمایت و مساعدت مسئولین در کاهش و تقسیط مالیات شرکت های بخش حمل و نقل را می طلبد.

در ادامه مدیر کل امور مالیاتی ضمن قدر دانی از پرداخت های منظم و به موقع صنوف حمل و نقل به تشریح قوانین و چهار چوب اخذ مالیات در رابطه با مشاغل پرداخت و گفت: تمام تلاش ما عمل به قوانین با رعایت حال هم شهریان است .

محمد دلشادی گفت : در صورت تشخیص و تایید دلائل مؤدیان در رابطه با تخفیف و تقسیط مالیات همراه همه اصناف به خصوص حمل و نقل جادهای در سطح استان  هستیم .

وی افزود : با توجه به اینکه تعیین نرخ مالیات بر درآمد شرکتهای حمل و نقل کالا ، مسافر و سیمان  مبتنی بر اعلام درآمد منطبق بر بارنامه های صادره  از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است در صورت تفکیک سرویس ها و یا اعلام موارد خاص از سوی اداره کل مساعدت های قانونی نیز در این زمینه اعمال خواهد شد .

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن