Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 922 پروژه دهه فجر اشتغال هزار و 838 همدانی را تأمین می‌کند

922 پروژه دهه فجر اشتغال هزار و 838 همدانی را تأمین می‌کند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: 922 پروژه با 774 میلیارد تومان در ایام دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار در جمع خبرنگاران ضمن ابراز گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: هرجا تاریخ را ورق می زنیم نقش آیت الله هاشمی در عرصه های مختلف مبارزاتی مشخص است.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نقش خود را در تاریخ ایفا کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه مرحوم مرضیه دباغ با تمام وجود در راه امام(ره) تلاش کرد، خاطرنشان کرد: او بر تفکر خود پایبندی کرد و در مبارزات نقش ویژه ای داشت که امیدواریم الگویی برای نسل پویای امروز باشد.

وی ایام دهه فجر را نیز گرامی داشت و افزود: یاد آیت اله مدنی در هدایت مردم استان پیش از انقلاب هیچگاه فراموش نخواهد شد.

الهی تبار با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند که قدر ایثارگران و فداکاران را می دانند و مورد تجلیل قرار خواهند داد، اظهار داشت: حمایت مردم از آتش نشانان در سراسر کشور نمایانگر قدردانی آنها از خدمت گذاران واقعی بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه یکی از روزهای دهه فجر در سراسر کشور به مرحوم مرضیه دباغ اختصاص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: بخشنامه ای در این خصوص از سوی شورای هماهنگی تبلیغات سراسر کشور ابلاغ و قرار شد که به طور ویژه به شخصیت این بانوی انقلابی پرداخته شود.

وی همچنین تصریح کرد: اتکا به مردم در برگزاری برنامه های دهه فجر یکی از برنامه های استان است.

الهی تبار با بیان اینکه حضور مردم در صحنه باعث مصونیت انقلاب خواهد شد، گفت: حضور مردم در افزایش سرمایه های اجتماعی اثرگذار خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تأکید بر توجه به فجرآفرینان، بیان کرد: این افراد پیش از انقلاب به مبارزه با استبداد و استعمار اعتقاد داشتند و سختی های زیادی را تحمل کردند که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرضیه دباغ دو شخصی فجرآفرین بوده اند.

وی در ادامه یادآور شد: در تداوم انقلاب خون هایی داده شد تا انقلاب شاداب و سرافراز در عرصه گیتی بدرخشد و جغرافیای سیاسی ایران را متحول کند.

محمدابراهیم الهی تبار افزود: ایران به عنوان کشوری که تابع دستورات قدرت های جهان بود به یک کنش گر فعال جهانی تبدیل شده است.

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمای 22 بهمن ماه، گفت: برنامه ریزی های لازم برای برپایی این راهپیمایی در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه این حضور می تواند امنیت را در اردوگاه داخلی حاکم کند، یادآور شد: امید می‌رود که با حضور در راهپیمایی 22 بهمن وحدت و انسجام ملی را رقم بزنیم.

الهی تبار با بیان اینکه در ایام دهه فجر باید دستاوردهای انقلاب را بازخوانی کرد، گفت: در نسلی که امام(ره) و انقلاب را ندیدند، تبیین دستاوردهای انقلاب در بین جامعه ضرورت است.

وی با اشاره به آزادی مردم در تعیین سرنوشت و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اظهار داشت: معادلات جهانی بدون حضور ایران بی معناست و ایران در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که برای استقلال خود می جنگد و پای تحریم ها ماند تا این موضوع را به اثبات برساند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تأکید بر تلاش برای تکامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، یادآور شد: باید روز به روز تلاش شود که این استقلال پرمعناتر و عمیق تر باشد.

وی به سیاست گذاری های صورت گرفته برای اجرای برنامه های دهه فجر اشاره و تصریح کرد: تمام سیاست های ابلاغ شده به گونه‌ای است که افراط و تفریطی در اجرای برنامه ها صورت نگیرد.

الهی تبار افزود: در سنوات گذشته اتفاقاتی می افتاد که مناقشاتی در کشور ایجاد می کرد؛ بنابراین تلاش بر این شد که نسبت به برگزاری برنامه ها بر اساس سیاست گذاری اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای 12هزار برنامه در ایام دهه فجر در استان همدان، تصریح کرد: در 75 نقطه استان راهپیمایی پرشکوه مردم در 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان به نواختن زنگ انقلاب در سه هزار مدرسه استان در 12 بهمن ماه، اظهار داشت: رژه موتورسواران و تاکسی ها در این روز انجام خواهد شد و در روز 13 بهمن ماه نیز مراسم بزرگداشت مرحوم مرضیه دباغ در نظر گرفته شده است.

وی به غبارروبی مزار شهدا در 14 بهمن ماه اشاره کرد و افزود: برگزاری 315 عنوان مسابقه ورزشی، اجرای503 عنوان برنامه در حوزه کودک و نوجوان، اکران 16 فیلم جشنواره فیلم فجر و همچنین جشنواره موسیقی سنتی از برنامه های دهه فجر به شمار می‌رود.

الهی تبار با بیان اینکه 922 پروژه با 774 میلیارد تومان در این ایام کلنگ زنی و افتتاح می شود، افزود: یک هزار و 838 نفر اشتغال به دنبال اجرای این طرح ها ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: از طرح های دهه فجر امسال 774 پروژه با 604 میلیارد تومان افتتاح و 155 طرح با 172 میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح ها در بخش زیربنایی، آموزشی، بهداشت و سلامت، ورزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: در همدان 142 طرح، ملایر 112  طرح، نهاوند 53 طرح، تویسرکان 33 طرح، فامنین 37 طرح، رزن 67 طرح، کبودرآهنگ 205 طرح، بهار 74 پروژه و اسدآباد 18 طرح قابل افتتاح است.

وی با بیان اینکه 270 طرح در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرا خواهد شد، گفت: پروژه هایی کلنگ زنی خواهد شد که 50 درصد اعتبار آن تأمین باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن