Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث پاسخ رییس پلیس راه همدان به گلایه برخی رانندگان جریمه شده از طریق دوربین

پاسخ رییس پلیس راه همدان به گلایه برخی رانندگان جریمه شده از طریق دوربین

رییس پلیس راه همدان در پاسخ به گلایه برخی رانندگان جریمه شده در مسیرهای ارتباطی این استان که مدعی داشتن سرعت استاندارد بودند،گفت: دوربین های جاده ای این استان علاوه بر سرعت لحظه ای، میانگین سرعت خودروها را نیز محاسبه کرده و رانندگان متخلف جریمه می شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی فکری اظهار کرد: برخی از رانندگان به ویژه آنهایی که در مسیر همدان - ملایر در حال تردد هستند نسبت به صدور برگه جریمه برای آنها با وجود پایین بودن سرعت گلایه مند بودند در حالی که با وجود تردد آنها با سرعت استاندارد از مقابل دوربین های ثبت تخلف باید اذعان کرد این دوربین ها میانگین سرعت را نیز لحاظ می کنند.

وی توضیح داد: برخی رانندگان با نزدیک شدن به دوربین، سرعت وسیله نقلیه را کاهش داده و پس از عبور از مقابل دوربین دوباره با سرعت ادامه مسیر می دهند غافل از اینکه با توجه به مسافت بین ۲ دوربین ، میانگین سرعت به صورت هوشمند محاسبه می شود.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۲ دوربین در جاده های این استان نصب و راه اندازی شده که ۳۰ دوربین پایشی و مابقی برای ثبت تخلف سرعت است.

سرهنگ فکری افزود: پلیس راه با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای درصدد افزایش شمار دوربین ها به ۲۰۰ دستگاه با هدف کاهش میزان فاصله بین دوربین ها و زیر پوشش قرار دادن مسیرهای فرعی پر تردد و جاده های حادثه خیز است.

وی اضافه کرد: درصد بالایی از دوربین های ثبت تخلف سرعت به سیستم هوشمند ثبت میانگین سرعت مجهز هستند و برای مجهز شدن مابقی دوربین ها به این سیستم نیز برنامه هایی در دستور کار است.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: میانگین سرعت خودروها در این استان بیشتر از میانگین کشوری است و این مساله در شدت سوانح رانندگی و افزایش شمار مجروحان و فوتی های سوانح تصادف ها تاثیر گذار است.

سرهنگ فکری همچنین گفت: ۶۰ درصد از سوانح رانندگی همدان ناشی از تردد با سرعت غیر مجاز و ۴۰ درصد مابقی به خاطر بی توجهی به جلو رخ می دهد بنابراین از سرعت غیرمجاز می توان به عنوان عامل اصلی بروز سوانح یاد کرد.

وی اظهار کرد: به طور حتم در هنگام تردد با سرعت مجاز و استاندارد حتی در صورت بروز سانحه، یا خروج خودرو از مسیر اصلی می توان خودرو را کنترل کرد و شدت سانحه را به حداقل رساند.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: میزان سرعت پیش بینی شده در آزادراه ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، بزرگراه ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، راه های اصلی شب ها ۸۵ و روزها ۹۵ کیلومتر در ساعت ، راه های فرعی شب ها ۸۵ و روزها ۷۵ کیلومتر در ساعت است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن