Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تلفات جاده‌ای در محور غارعلیصدر و بیجار به صفر رسید

تلفات جاده‌ای در محور غارعلیصدر و بیجار به صفر رسید

رئیس پلیس‌راه استان همدان از به صفر رسیدن فوتی‌های تصادفی محور غارعلیصدر و محور بیجار خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی فکری اظهار کرد: محور غارعلیصدر و بیجار در ۹ ماهه امسال دارای ۳۵ نفر فوتی و ۱۲۸ نفر مجروح تصادفی بوده است که با چهارخطه شدن و ایمن‌سازی و آرام‌سازی این محور خوشبختانه طی دو ماه گذشته هیچ مورد فوتی در این محور نداشته‌ایم و به طور قطع آمار تصادفات این محور در سال آینده کاهشی خواهد بود.

وی بیان کرد: راه‌های استان همدان به نسبت راه‌های کل کشور ایمن‌ترین راه‌ها بوده و بهترین راه‌ها در حوزه استان همدان است و این امر موجب شده رانندگان در حوزه راه‌های همدان دارای افزایش سرعت باشند که باید در این رابطه با حد متوسط کردن سرعت دوربین‌ها، میزان سرعت را کاهش دهیم.

فکری با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری به ویژه حوزه برون‌شهری استان همدان افتاده است، گفت: طی دو ماه گذشته به علت شرایط جوی میزان ترددهای برون‌شهری استان همدان با ۹ میلیون و ۵۵۵ هزار تردد به نسبت سال گذشته پنج درصد افزایش داشته اما با وجود این ترددهای بالا با اتفاقات خوبی که در حوزه راه‌های استان همدان افتاده، به نسبت سال گذشته میزان تصادفات برون‌شهری ۶ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به محور فیروزان- نهاوند مطرح کرد: محور ۳۵ کیلومتری فیروزان- نهاوند در حال حاضر ۱۵ کیلومتر آن چهارخطه شده و ۲۰ کیلومتر آن هنوز دوخطه است که در کمتر از ۱۰ روز در محدوده هفت تصادف فوتی داشته‌ایم که چهارخطه شدن ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده بسیار ضرورت دارد.

رئیس‌ پلیس‌راه استان همدان افزود: پیش از این محور فیروزان- نهاوند یک محور فرعی بود و اکثر رانندگان از مسیرهای دیگر برای تردد استفاده می‌کردند اما اکنون این محور مسیر تردد بسیاری از کامیون‌ها و خودروهای عبوری کرمانشاه به سمت مرکز شده، بنابراین نیاز است چهارخطه شدن مابقی این محور در دستور کار قرار گیرد. در ضمن اگر در این محور میزان سرعت را کنترل کنیم تصادفات در راه‌های فرعی و روستایی این محور نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات به علت واژگونی است و سرعت حد متوسط برای دوربین‌ها تعریف نشده است، یادآور شد: در رابطه با ریسک تصادفات دوربین‌ها حتماً باید روی سرعت متوسط بروند که در این رابطه دوربین‌ها از خندان تا ملایر سرعت حد متوسط زده شده و نیاز است به چند دوربین اکتفا نشود و در تمامی آزادراه‌ها و سایر محورهای استان نسبت به این امر مهم اقدام شود.

فکری در ادامه تصریح کرد: در ۹ ماهه سال گذشته در استان همدان ۳۱۵ نفر جانباخته تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم که این آمار در سال‌جاری با کاهش ۶ درصدی به ۲۹۸ نفر رسیده است و قول می‌دهیم ظرف دو یا سه ماه آینده با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه راهداری، هلال احمر و اورژانس جاده‌ای و حمایت‌های استاندار این میزان کاهش فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در سطح استان را به کاهش ۱۲ درصدی(طبق درخواست ناجا و وزارت کشور) برسانیم.

وی یادآور شد: در حوزه تصادفات جرحی جاده‌ای نیز استان همدان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۲۵ درصد و در تصادفات خسارتی جاده‌ای ۲۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن