Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اتصال برق یک خانه‌ را در همدان به آتش کشید

اتصال برق یک خانه‌ را در همدان به آتش کشید

آتش‌سوزی منزل مسکونی در منطقه منوچهری همدان که به دلیل اتصال جریان برق ایجاد شده بود با تلاش یک ساعته آتش نشانان مهار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان، ساعت 10 صبح روز شنبه 26 تیرماه تعدادی از شهروندان در تماس با سامانه 125 از آتش‌سوزی یک منزل مسکونی خبر دادند.

با دریافت این گزارش و با توجه به حساسیت موضوع دو اکیپ عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک اکیپ از ایستگاه شماره 13 با 7 نفرآتش نشان به محل اعلام شده در خیابان نواب صفوی منطقه منوچهری اعزام شدند.

اعضای اکیپ اعزامی پس از سه دقیقه با حضور در محل حادثه مشاهده کردند طبقه اول از یک منزل مسکونی دو طبقه طعمه حریق شده و آتش‌سوزی در حال گسترش به سایر قسمت‌هاست.

آتش‌نشانان پس از بررسی اولیه و مشاهده وضعیت بلافاصله عملیات اطفاء حریق را در قالب دو گروه آغاز کردند. گروه اول با استفاده از شلنگ های آبدهی اقدام به خاموش کردن اتش نموده وهم‌زمان گروه دیگربا استفاده از دستگاه تنفسی و سایر تجهیزات موجود اقدام به جستجو برای یافتن مصدومان احتمالی کردند.

با گذشت دقایقی از آغاز عملیات و اطمینان یافتن گروه از حضور نداشتن ساکنان منزل در زمان حادثه، عملیات اطفاء‌حریق با سرعت بیشتری دنبال و پس از بیست دقیقه به طور کامل مهار شد.

بررسی‌های اولیه برای کشف علت و نحوه وقوع حادثه حاکی از آن بود که آتش‌سوزی از قسمت آشپزخانه طبقه اول آغاز شده و اتصال برق عامل اصلی آن بوده است.

با گذشت حدود یک ساعت از آغاز عملیات آتش‌نشانان با اطفاء کامل حریق و ایمن‌سازی کامل محل حادثه به ایستگاه بازگشتند.

لازم به ذکر است در 24 ساعت گذشته سامانه 125 همدان 440تماس از شهروندان همدان دریافت کرده که 25 مورد منجر به عملیات شده، 40 تماس اشتباه و 20تماس جهت راهنمایی و متاسفانه 355 تماس ایجاد مزاحمت بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن