Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا هزینه ۳۰۰ هزار تومانی برای جمع‌آوری زباله‌های هر خانوار همدانی

هزینه ۳۰۰ هزار تومانی برای جمع‌آوری زباله‌های هر خانوار همدانی

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: از زمان شیوع کروناویروس نوع زباله های تولیدی توسط مردم تغییر پیدا کرده اما در بالانس ضایعات تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، بابک مهدی‌آزاد اظهار کرد: زباله ای که قبلاً در رستوران ها تولید می شد، الان در منازل تولید می شود بنابراین تغییر فاحشی در تولید ضایعات مازاد نداشتیم و فقط تغییر در نوع زباله ها بوده است.
وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر کمی افزایش زباله داشتیم که مربوط به فصل خزان و تهیه اقلام خوراکی مانند ترشی ها است و ربطی به شیوع کروناویروس ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه مبلغی بیش از ۳۰۰ هزار تومان در سال برای جمع آوری زباله هر خانوار هزینه می شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در ادامه مطرح کرد: بازیافت زباله در سطح شهر به چندین روش انجام می شود؛ ایستگاه های ثابت بازیافت زباله در سطح محلات شهر، سطل های زردرنگ ویژه جداسازی کاغذ در مدارس، ادارات، شرکت ها و بانک ها، افرادی که به صورت سنتی مواد قابل بازیافت را از درب منازل شهروندان جمع آوری می کنند و جدیدترین روشی که توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان به تازگی برای رفاه حال شهروندان به کار گرفته شده استفاده از اپلیکیشن جمع آوری پسماندهای خشک است که مورد تأیید ما است.
وی با بیان اینکه روش هایی برای بازیافت زباله انجام می شود که مورد تأیید ما نیست؛ به عنوان مثال از آنجایی که شرایط اقتصادی نامناسب است افراد زیادی به جمع آوری و تفکیک زباله ها روی آوردند، ادامه داد: از نظر قانونی برای این کار جرم انگاری نشده اما اگر فردی زباله را در محیط پراکنده کنند به عنوان برهم زننده بهداشت محیط شناحته شده و می شود با این فرد برخورد قانونی انجام داد.
مهدی‌آزاد اضافه کرد: طبق قانون مدیریت پسماند مصوب مجلس شورای اسلامی، مدیریت اجرایی کلیه پسماندهای داخل شهر به عهده شهرداری است و طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، بعضی از مشاغل مانند انبارهای جمع آوری و نگهداری ضایعات در داخل شهر به عنوان مشاغل مزاحم شهری شناخته می شوند.
وی با بیان اینکه جمع آوری ضایعات توسط این افراد، آلودگی بهداشتی و محیط زیستی فراوانی دارد، افزود: اگر فردی نان خشک جمع آوری می کند آن مکان به محل زندگی حیوانات موذی تبدیل می شود، فردی که در حوزه فلزات کار می کند با سروصدا اهالی را اذیت می کند و برخی وسایل نیز به جهت اینکه از زباله ها جمع آوری می شوند به لحاظ بوی نامطبوع منجر به آزار اهالی می شوند به همین علت مشاغل مزاحم شهری محسوب می شوند و باید جمع شده و در مکان مناسبی استقرار یابند.
مهدی‌آزاد ادامه داد: اگر قرار باشد این شغل وجود داشته باشد، این افراد باید در مکان های تعریف شده متمرکز شوند چراکه حضور این افراد در محیط شهری مشکلاتی را برای شهروندان و ساکنان منازل همجوار ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در صورت عدم ساماندهی و نبود واحد نظارتی تأسیسات شهری مانند دریچه های آب، گاز و حتی مخازن زباله به سرقت برده می شوند، اذعان کرد: با ساماندهی این افراد می توان نسبت به تعریف مشاغل مشخص و راه اندازی کارخانجات بازیافت اقدام کرد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن