Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی تعداد معلمان ورزش کافی نیست/نیاز دانش آموزان همدان به 100 مربی ورزش

معاون آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:
تعداد معلمان ورزش کافی نیست/نیاز دانش آموزان همدان به 100 مربی ورزش

معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با وجود اینکه شرایط خوبی در مدارس در خصوص معلمان ورزش وجود دارد اما نیاز است که یکصد معلم جدید به مدارس جذب شوند.

عبداله جعفری در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اشاره به افتتاح هفت پروژه ورزشی آموزش و پرورش در هفته دولت امسال، اظهار داشت: این طرح ها به طور عمده در بخش روستایی هستند که نشان دهنده توجه به عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در کشور 50 سانتی متر مربع است، یادآور شد: تعداد دانش آموزان همدانی 280 هزار نفر و سرانه فضای ورزشی برای هریک 47 سانتی متر مربع است.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر در مراجع علمی چندان اهمیتی ندارد که چقدر فضای ورزشی در اختیار است و باید دید که چگونه می توان از آن به طور بهینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت و فضای ورزشی مدارس حتی در ایام تابستان نیز استفاده می شود، گفت: از مراکز تخصصی و حتی کف حیاط مدارس از جمله برای کانون های ورزشی درون مدرسه‌ای استفاده می شود تا اوقات اصلی و فراغت دانش آموزان را پوشش دهد.

معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان همدان از وجود یکصد فضای ورزشی در سطح استان برای دانش آموزان خبر داد و افزود: تعداد زیادی از این فضاها چندان استاندارد نیستند اما با توجه به اینکه درس تربیت بدنی و فوق برنامه‌ها را در فصل سرما نمی توان در کف حیاط مدارس اجرا کرد، قابلیت استفاده را به ویژه در فصول سرد سال برای دانش آموزان دارند.

وی با بیان اینکه اعتبارات تجهیزات و فضاهای ورزشی آموزش و پرورش با توجه به این میزان دانش آموز و تقاضا چندان قابل توجه نیست، اظهار داشت:  سعی می شود از اعتبارات درون سازمانی و کمک اولیان مربیان در این زمینه استفاده شود.

جعفری همچنین تصریح کرد: یکصد میلیون تومان اعتبار برای خریداری تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده تا در اختیار مدارس قرار بگیرد هرچند مدارس نیز از منابع اختصاصی خود استفاده خواهند کرد اما تلاش آموزش و پرورش استان این است که اعتبارات ویژه ای را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای خریداری تجهیزات ورزشی دریافت کند.

وی با اشاره به فعالیت 750 آموزگار و دبیر تربیت بدنی در مدارس استان همدان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد این مربیان کافی نیست از آنها در کلاس های فوق برنامه از جمله طرح هایی همچون حیاط پویا، المپیاد درون مدرسه ای، مسابقات ورزشی و ورزش صبحگاهی به خصوص در مدارس دخترانه به عنوان بسته مطلوبی برای ارتقاء سلامت جسمی دانش آموزان استفاده می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن