Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری

664 هنرمند صنایع‌دستی استان همدان بیمه می‌شوند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از بیمه شدن 664 هنرمند صنایع دستی استان همدان خبر داد.

پرونده ثبت جهانی هگمتانه با قوت در یونسکو جریان دارد

سخنگوی اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه با قوت در یونسکو در جریان بوده و ماه جاری مورد بررسی و داوری قرار می گیرد.

فعالیت ۶۹۱ پایگاه اوقات فراغت تابستانه در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۶۹۱ فضای درون سازمانی در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها شامل ۱۲۰ سالن ورزشی، ۱۹ کانون تربیتی، ۱۹ دارالقرآن، ۱۹ پژوهش سرا، ۱۹ مرکز مشاوره و ۴۹۵ آموزشگاه است.

بیش از هزار نفر روز در مراکز اسکان فرهنگیان همدان پذیرش شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هزار و ۳۹۶ نفر روز مسافر فرهنگی در قالب ۱۹۷ خانواده به تعداد هزار و ۲۲ نفر از ابتدای تابستان تا صبح امروز یکشنبه در مراکز اسکان تابستانی فرهنگیان استان پذیرش شده‌اند.

کشف آثار دوره قاجار و اسلامی در کاوش خیابان باباطاهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف آثار مربوط به دوره قاجار و اسلامی در کاوش خیابان باباطاهر خبر داد.

آغاز بکار ستاد اسکان فرهنگیان همدان از هفته پایانی خرداد/ ۹۶۲ کلاس آماده اسکان فرهنگیان

معاون امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از آماده‌سازی ۱۰۷ مدرسه و ۹۶۲ کلاس در سطح استان برای اسکان فرهنگیان در تعطیلات تابستان خبرداد و گفت: از هفته آینده تا هفته آخر شهریور ماه آماده پذیرش مسافران بر اساس نرخ اعلام شده توسط وزارتخانه هستیم.

خانه‌مسافرهای دارای مجوز در همدان ساماندهی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: خانه مسافرهایی که از طریق سامانه درگاه ملی، مجوز فعالیت گرفتند مصداق واحد صنفی هستند که با همکاری میراث فرهنکی و دستگاه های متولی ساماندهی می شود.

تدوین ۳۱ برنامه هفته میراث‌فرهنگی در همدان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اجرای ۳۱ برنامه در هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت تا سه خرداد در این استان خبر داد.

اختصاص ردیف بودجه برای ساماندهی مسیر گنجنامه

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: ردیفی به منظور ساماندهی محوطه و مسیر گنجنامه در بودجه 1403 شهرداری پیش‌بینی شده که شهرداری و میراث فرهنگی باید با همکاری بخش خصوصی، برنامه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

تاکنون هیچ اثری در کاوش باستانشناسی خیابان باباطاهر پیدا نشده است

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به کاوش باستان‌شناسان در خیابان باباطاهر گفت: تاکنون هیچ اثر یا آثاری در حین کاوش به دست نیامده و این خبر که اثری از دوران مادها یافت شده کذب است.

کشف بنای تاریخی پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان را متوقف کرد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان از چند روز پیش آغاز شده است و امروز، یکشنبه کشف یک بنای تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای این طرح را متوقف کرد.

افزایش ۱۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۱۵۷ هزار و ۴۸۳ نفر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ از موزه های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، جمع کل آمار بازدید گردشگران نوروزی در استان همدان به یک میلیون و ۱۳۱ هزار بازدید رسید.