Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی همدان میزبان هجدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسرکشور

همدان میزبان هجدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسرکشور

هجدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازها ی ویژه سراسرکشور از 28 مردادماه تا 5 شهریور ماه در همدان برگزار می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان  با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات گفت: همه ارگان ها باید کمک کنند و تسهیلات لازم جهت اجرای هجدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر با نیازها ی ویژه سراسر کشور را فراهم نمایند تا همدان میزبان شایسته ای برای این مسابقات باشد.

محمدابراهیم الهی تبار افزود:  برگزاری این مسابقات باعث می شود تا روحیه نشاط و شادابی در جامعه به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه بالا برود، بنابراین باید این مسابقات به بهترین نحو به انجام برسد.

وی همدان را در میزبانی از مسابقات ورزشی و برنامه های فرهنگی پیش رو دانست و اظهار کرد: همدان با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی که دارد همواره در میزبانی از رویداداهای ورزشی و فرهنگی خوش درخشیده است.

الهی تبار توجه به دانش آموزان با نیازهای ویژه را یک امر ضروری دانست و گفت: این گروه از جامعه همیشه نیازمند توجه خاص مردم و مسوولان بوده و هستند و همه باید برای میزبانی شایسته از این عزیزان از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: هجدهمین دوره  مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر با نیازهای ویژه سراسر کشور از  28 مرداد تا 5 شهریور در رشته های فوتسال، دو ومیدانی، گوی رانی، گلبال، بوچیا، شطرنج، آمادگی جسمانی و تنیس روی میز برگزار می شود.

مصطفی خزاعی افزود: در این مسابقات بیش از هزار و 900 دانش آموز با نیازهای ویژه  شامل نیاز ویژه ذهنی، سندرم داون، جسمی حرکتی و آسیب دیده بینایی و شنوایی حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این که این مسابقات با عنوان گرامیداشت " سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "برگزار می شود،  تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش فعالیت های ورزشی در حفظ  و تامین سلامت روحی و جسمی دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان با نیاز های ویژه ، برگزاری مسابقات ورزشی می تواند بستری مناسب برای توسعه و گسترش ورزش در بین دانش آموزان استثنایی باشد.

خزایی افزود: این مسابقات در راستای غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد شور و نشاط، توسعه و گسترش فعالیت های ورزشی و ایجاد رقابت سالم در بین دانش آموزان برگزار می شود.

استان همدان در سال گذشته نیز در گروه دانش آموزان با نیاز های ویژه ی ذهنی و سندرم داون میزبان 650 نفر از دانش آموزان در رشته های فوتسال و دو ومیدانی بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن