Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی سرمای هوا در همدان ادامه دارد

سرمای هوا در همدان ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از تداوم هوای سرد تا ۴۸ ساعت آینده در استان خبر داد و گفت: دمای هوای این شهر در شب گذشته به ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب اظهار داشت: سردترین نقطه استان در شب گذشته رزن با ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی پایداری هوا و وارونگی دما، غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان افزایش می‌یابد.

باقری شکیب ادامه داد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، مه صبحگاهی همراه با افزایش میزان آلایندگی و برودت هوا پیش بینی می شود.

وی افزود: شرایط جوی آسمان استان همدان تا روز چهارشنبه پایدار و سرد است و از اواسط این روز سامانه بارشی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی اظهار داشت: با ورود این سامانه بارشی در نقاط مختلف استان در مناطق شمالی برف و در مناطق جنوبی برف و باران استان را فرا می گیرد.

باقری شکیب گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (یکم مهر ۱۴۰۱) تاکنون به طور میانگین، ۳۷ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس داده های ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی سراسر استان، بارش های سه ماهه سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت نیز، ۶۶ درصد کاهش دارد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن